چهارشنبه 18 مهر 1403

لزوم توجه ویژه اعضای شورای ششم شهر یزد به مناطق کمتر برخوردار

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
لزوم توجه ویژه اعضای شورای ششم شهر یزد به مناطق کمتر برخوردار

رحیمی زاده در نشست با اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر یزد توجه ویژه اعضای این شورا به مناطق کمتر برخوردار را خواستار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، محمدحسین رحیمی زاده صبح امروز در نشست رئیس کل دادگستری استان یزد با اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر یزد، افزود: در برنامه ششم انجام اموری به شهرداریها واگذار شده که باید شورا نظارت کند مواردی که انجام نشده محقق و اجرایی شود که انتظار است تا شورای جدید برای این بخش از تکالیف قانونی نیز برنامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید در پروژه های شهرداری، نگاه فرهنگی و اجتماعی غالب باشد، اظهار داشت: امروزه ثابت شده است حتی رنگ جدول ها و یا نرده های خیابان و یا چینش هنرمندانه مبلمان شهری مطابق با اصول روانشناختی با توجه روحیات اجتماعی در میزان جرم و بزه در شهر مؤثر است.

این مقام قضایی، توجه ویژه اعضای شورای ششم شهر یزد به مناطق کمتر برخوردار را خواستار شد و گفت: یکی از رویکردهای کاهش آسیب های حاشیه نشینی، ایجاد توسعه و ارائه خدمات مضاعف به این مناطق، مثل ساخت یک پارک مناسب، ایجاد فرهنگ سرا و یا تجهیز یک مجموعه های ورزشی است که می تواند از بسیاری از جرائم در این مناطق پیشگیری نماید.

وی شکل گیری جرائم و آسیب های اجتماعی در شهر را نیازمند تحلیل علمی دانست و گفت: اگر بیماری کرونا با تعطیلی مراکز ورزشی و تفریحی، افسردگی را تشدید می کند و یا شرایط بد اقتصادی روحیه مردم را دچار مشکل می کند، باید یک تیم علمی برنامه هایی عالمانه و اثر گذار را برای شرایط پیش رو تدوین نمایند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد بر حدنگاری کامل املاک شهرداری تأکید کرد و بیان داشت: یکی از مطالبات شورای شهر از شهرداری باید تثبیت مالکیت املاک این سازمان باشد تا از تعدی و تجاوز به حدود این این اراضی پیشگیری شود.

انتهای پیام /