چهارشنبه 4 مهر 1403

لزوم مدیریت یکپارچه دریاچه شهدای خلیج فارس

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
لزوم مدیریت یکپارچه دریاچه شهدای خلیج فارس

مدیر عامل شرکت نوسازی و عمران چیتگر با اشاره به مدیریت یکپارچه دریاچه شهدای خلیج فارس گفت: به دنبال پیگیری موضوعات ایمنی و تاسیساتی در بام‌لند هستیم.

مدیر عامل شرکت نوسازی و عمران چیتگر با اشاره به مدیریت یکپارچه دریاچه شهدای خلیج فارس گفت: به دنبال پیگیری موضوعات ایمنی و تاسیساتی در بام‌لند هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید قادری آذر، مدیر عامل شرکت نوسازی و عمران چیتگر در حاشیه بازدید خبرنگاران از مجموعه چیتگر اظهارداشت: موضوع مدیریت یکپارچه واحد در دریاچه چیتگر اهمیت دارد. این موضوعی است که مورد توجه مدیریت شهری و به ویژه رئیس شورای شهر تهران قرار گرفته و در بازدیدی که اخیراً رئیس شورا از بام‌لند داشته، اعلام کرده انشاءالله ظرف یک ماه آینده این موضوع پیگیری خواهد شد.

وی افزود: در این دوره از مدیریت شهری اقدامات و اتفاقات خوبی در ارتباط با بام‌لند انجام شده است که پس از گذشت حدود یک دهه سرانجام، آب شرب به این منطقه متصل شد و همچنین چالش‌ها و نوسانات برق مرتفع شده است. علاوه بر اینکه به دنبال پیگیری موضوعات ایمنی و تاسیساتی در بام‌لند هستیم.

مدیر عامل شرکت نوسازی و عمران چیتگر با اشاره به رویکرد این دوره از مدیریت بام‌لند و نگاه ویژه در جهت حل مشکلات گذشته تاکید کرد: رویکرد ما این است که بتوانیم واحدها و کسبه‌های موجود در بام‌لند سود و انتفاع داشته باشند و شرایطی فراهم شود که شهروندان نیز با مراجعه به این منطقه رضایت کامل را داشته باشند.

قادری‌آذر ادامه داد: نه تنها شهروندان تهرانی بلکه از سایر نقاط کشور جهت خرید به مجموعه بام‌لند و دریاچه چیتگر مراجعه می‌کنند و ناگفته نماند که دریاچه خلیج فارس، دریاچه‌ای مصنوعی و منحصربفرد در خاورمیانه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به بازدیدهای دوره‌ای و مکرر اعضای شورای شهر تهران از دریاچه شهدای خلیج فارس و بام‌لند گفت: فضایی در این محدوده فراهم شده تا شهروندان علاوه بر خرید اقلام مورد نیاز خود با قیمت مناسب و کیفیت خوب فضای تفریحی و گردشگری را نیز تجربه کنند.

وی با تاکید مجدد بر مدیریت یکپارچه دریاچه شهدای خلیج فارس تاکید کرد: امیدواریم با پیگیری‌هایی که انجام می‌شود این مسئله محقق شود و این می‌تواند ثمرات خوبی را در پی داشته باشد.

مدیر عامل شرکت نوسازی و عمران چیتگر در ارتباط با تامین پارکینگ در اطراف دریاچه شهدای خلیج فارس افزود: در غرب دریاچه خلیج فارس و سایر قسمت‌های این دریاچه مشکل جدی در بحث پارکینگ وجود ندارد البته با صحبت‌هایی که صورت گرفته است جهت تامین پارکینگ در محدوده بام‌لند طرحی در کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران تهیه شده تا بتوانیم با همکاری شهرداری منطقه 22، پارکینگ مورد نظر را در این محدوده تامین کنیم.

قادری‌آذر با بیان اینکه نمی‌توان قرارداد قبلی منعقد شده در بام‌لند را یک قرارداد ترکمنچای نامید ادامه داد: در سال 92 قراردادی با شرکتی منعقد شد که در ادامه در سال 96 الی 97 مسائلی در قرارداد منجر شد که شهرداری پیگیری‌های دعوای حقوقی را در دستور کار خود قرار بدهد و با پیگیری‌های مکرر و مستمر و طی 4 الی 5 سال سرانجام در سال 1403، بام‌لند از شرکت اشاره شده به شهرداری تحویل داده شد و پس از آن نیز اقدامات لازم جهت ساماندهی این مجموعه در دستور کار قرار گرفت.

وی در ارتباط با تعداد مغازه‌های موجود در محدوده بام‌لند گفت: 130 واحد تجاری در این مجموعه وجود دارد که برخی از آنها متراژ پایین و برخی از آنها متراژهای بالایی را دارند و ماهیانه 18 میلیارد تومان درآمد از محل اجاره مغازه‌های بام‌لند در اختیار شهرداری تهران قرار می‌گیرد که سالیانه این رقم به حدود 200 میلیارد تومان می‌رسد.