سه‌شنبه 17 مهر 1403

لیست روستاهای هدف گردشگری زنجان تغییر می‌کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
لیست روستاهای هدف گردشگری زنجان تغییر می‌کند

زنجان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: برخی از روستاها در این استان که پیش از این به عنوان روستاهای هدف گردشگری تعیین شده‌اند، دارای شرایط لازم و کافی نیستند، از این جهت در سال جاری تغییرات و جابجایی‌هایی در لیست روستاهای هدف گردشگری استان ایجاد می‌شود.

امیر ارجمند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تاکنون 18 روستا در استان زنجان به عنوان روستاهای هدف گردشگری تعیین شده‌اند، افزود: برخی از این روستاها مثل درسجین، گلابر، شیت و قوزلو در مقیاس ملی نیز جزو مقاصد گردشگری هستند ولی برخی روستاها در مقیاس محلی هم نمی‌توانند به عنوان مقاصد گردشگری تلقی شوند.

وی ادامه داد: با تغییراتی که قرار است در شمار و لیست روستاهای هدف گردشگری استان زنجان ایجاد شود، شمار این روستاها از 18 به 21 مورد خواهد رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بهسازی روستاهای هدف گردشگری، هماهنگی و همسویی کامل با مولفه های مورد نیاز در اجرای طرح ها دارد.

ارجمند همچنین از فعالیت 122 اقامتگاه بوم‌گردی در استان خبر داد و اظهار داشت: تاسیس و راه اندازی 30 اقامتگاه بوم‌گردی جدید نیز در سال جاری در دستور کار است.

وی افزود: شهرستان‌های خدابنده، ابهر و ایجرود در استان در زمینه راه اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی پیشتاز هستند.

به گزارش ایرنا، راه اندازی اقامتگاه های بوم‌گردی به منظور فراهم کردن زمینه و بستری برای معرفی فرهنگ، گویش، پوشش، غذای محلی، موسیقی و فعالیت های مبتنی برآداب و رسوم مردم محلی است تا شرایطی را برای تجربه زندگی در محیط‌های طبیعی و سنتی برای گردشگران ایجاد کند.

*س_برچسب‌ها_س*