یک‌شنبه 1 مهر 1403

لیست کامل دکترهای سنندج در تخصص‌های مختلف

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
لیست کامل دکترهای سنندج در تخصص‌های مختلف

تسهیل در دسترسی اقشار جامعه به خدمات درمانی مختلف از اولویت‌های مسئولین این حوزه می‌باشد. اهمیت این موضوع در شهرهای بزرگی همچون سنندج، باعث شده است تا سیستم‌هایی وارد عمل شوند تا مردم به‌راحتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری و معطل شدن در صف‌های طولانی مراکز درمانی، بتوانند از پزشک معالج خود نوبت معاینه دریافت نمایند. این سیستم‌ها لیست دکترهای سنندج در تخصص‌های مختلف را با اطلاعات کامل هرکدام از متخصصین به‌صورت آنلاین و رایگان در اختیار ساکنین شهر سنندج و شهرهای دیگر قرار داده است.

لیست دکترهای سنندج در تخصص‌های مختلف

  • فلوشیپ جراحی روده بزرگ (جراحی کولورکتال): بررسی انواع مشکلات روده بزرگ (مثل سندرم روده تحریک‌پذیر، بیماری کورون، کولیت زخمی، خونریزی‌های روده و...) در تخصص این پزشک قرار دارد.
  • فلوشیپ جراحی عروق و تروما: بررسی انواع اختلالات عروقی (شریان‌ها، وریدها و...) و انواع مختلف بیماری‌ها و مشکلات ناشی از گرفتگی عروق (مثل عروقی کبد، آنوریسم آئورت و...) در تخصص این پزشک قرار دارد.
  • تخصص جراحی مغز و اعصاب: در مواقعی که مشکلات به وجود آمده در سیستم عصبی مثل تومور مغزی، آسیب‌دیدگی مهره‌ها حاد هستند، نیاز به جراحی توسط این متخصص هست.
  • تخصص مغز و اعصاب (نورولوژی): در مواجه با علائمی همچون سردردهای شدید، سوزش و گزگز پا، درد در نواحی نخاع و گردن و... مراجعه به این متخصص می‌تواند کمک‌کننده باشد.
  • تخصص داخلی: این تخصص به‌عنوان مادر تمامی تخصص‌ها بوده و می‌تواند طیف وسیعی از بیماری‌هایی که در اندام‌های داخلی رخ می‌دهد را تشخیص می‌دهد.
  • فوق تخصص کلیه بزرگسالان (نفرولوژی بزرگسالان): این تخصص به بررسی عملکرد صحیح کلیه و بیماری‌هایی که این عضو را درگیر می‌کند پرداخته و از طریق تجویز دارو یا رژیم غذایی خاص و در موارد بسیار حاد دیالیز یا پیوند کلیه آن‌ها را برطرف می‌کند.
  • فوق تخصص ریه: این متخصص در حوزه بیماری‌های دستگاه تنفسی فعالیت می‌کند و مشکلات پیش‌آمده در دستگاه تنفسی مثل ریه‌ها، مجاری هوایی و عضلات تنفسی را بررسی و درمان می‌کنند.
  • فوق تخصص غدد درون‌ریز و متابولیسم (اندوکرینولوژی): بررسی مشکلات غدد داخلی بدن مثل تیروئید در تخصص این پزشک است.
  • تخصص تصویربرداری (رادیولوژی): روشی برای تشخیص دقیق مشکلات داخل بدن می‌باشد.
  • تخصص زنان، زایمان و نازایی: بررسی انواع عفونت‌ها و بیماری‌های دستگاه تناسلی زنان که موجب ایجاد اختلال در پروسه بارداری و روند طبیعی زندگی آن‌ها می‌گردد، در حیطه وظایف متخصص زنان و زایمان است.
  • فلوشیپ طب مادر و جنین (پریناتولوژی): مجموعه‌ای از مراقبت‌های ویژه برای جنین و مادر که بارداری خطرناکی دارد، است. این تخصص شاخه از زنان و زایمان می‌باشد.
  • فلوشیپ آنکولوژی و سرطان زنان: در این تخصص به تشخیص و درمانی سرطان‌های ویژه زنان مثل سرطان پستان، سرطان رحم و تخمدان، سرطان سرویکس و... پرداخته می‌شود.
  • تخصص طب فیزیکی و توان‌بخشی تخصص کودکان و نوزادان: حیطه فعالیت این تخصص رفع مشکلات حرکتی در کودکان و نوزادان است.
  • فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان: بیماری‌های عفونی رایج در کودکان مثل بیماری‌های خونی توسط این متخصص بررسی می‌شود.
  • فوق تخصص بیماری‌های مغز و اعصاب کودکان (نورولوژی کودکان): مشکلات موجود در سیستم عصبی کودکان مثل پیش فعالی، اوتیسم، فلج مغزی و... توسط این متخصص تشخیص داده می‌شود.
  • تخصص ژنتیک پزشکی: این تخصص باهدف تشخیص بیماری‌ها و ناهنجاری‌هایی که اساس ژنتیکی دارند (بخصوص تشخیص پیش از تولد ناهنجاری‌ها)، از طریق آزمایش‌های مختلف ژنتیکی فعالیت می‌کند.
  • تخصص ارتوپدی: مشکلاتی و آسیب‌هایی که در نواحی اسکلتی و عضلانی اتفاق می‌افتد، مثل دیستروفی عضلانی، اسپاسم عضلانی، نرمی استخوان و... توسط متخصص ارتوپد بررسی و درمان می‌شود.
  • تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری: بیماری‌های عفونی ناشی از انگل‌ها و باکتری‌هایی که میزبان آن‌ها اغلب حشرات هستند، و بیشتر در مناطق گرمسیری با آب‌وهوای گرم و مرطوب دیه می‌شوند، توسط متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری مورد بررسی و درمان قرار می‌گیرد.

ازجمله سایر تخصص‌هایی که در لیست دکترهای سنندج قرار دارند، شامل تخصص جراحی عمومی، تخصص چشم‌پزشکی، تخصص اعصاب و روان (روان‌پزشکی)، تخصص بیهوشی، تخصص طب اورژانس، تخصص گفتاردرمانی، تخصص فیزیوتراپی، تخصص بینایی‌سنجی، تخصص تغذیه، تخصص روانشناسی، دندان‌پزشک، تخصص رادیولوژی دهان، فک و صورت، تخصص ارتودنسی، تخصص جراحی کلیه، مجاری ادراری و تناسلی (اورولوژی)، فوق تخصص بیماری‌های کلیه کودکان (نفرولوژی کودکان)، پزشک عمومی و تخصص مامایی هستند.

روش‌های دسترسی آنلاین به لیست دکترهای سنندج در تخصص‌های مختلف

دسترسی آحاد مردم به خدمات درمانی و بهترین متخصصین معالج به‌عنوان یک حقوق اساسی اجتماعی می‌باشد. بر همین اساس با استفاده از تکنولوژی روز و طراحی برنامه‌های بسیار کاربردی در فضای اینترنت، شرایطی را برای مردم شهرهای مختلف ازجمله سنندج فراهم نموده‌اند که بدون صرف وقت و حضور در مراکز درمانی و معطلی‌های زیاد، از طریق کامپیوتر شخصی یا گوشی موبایل خود بتوانند به‌راحتی به لیست دکترهای سنندج در تخصص‌های مختلف دسترسی پیدا کنند. دکترتو یکی از این برنامه‌های نوبت‌دهی آنلاین کاربردی است که از ویژگی‌های برجسته‌ای همچون ارائه سابقه کاری پزشک، آدرس و تلفن، امکان مشاوره آنلاین با پزشک، نظرات مراجعه‌کنندگان قبلی در خصوص نحوه عملکرد درمانی پزشک و... برخوردار است.