دوشنبه 2 مهر 1403

لیگ ملت‌ها: رقیب همیشگی ایران در حد یک مدعی

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
لیگ ملت‌ها: رقیب همیشگی ایران در حد یک مدعی

تیم ملی والیبال ژاپن با رنکینگ هفت دنیا پا به مسابقات لیگ ملتهای والیبال می گذارد.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ژاپن که در این سالها با سازماندهی خیلی خوب به یک تیم قدرتمند بدل شده، هم اکنون پس از مدت هارنکینگ یک آسیا را از ایران ربود و همچنین در رتبه هفتم جهان قرار دارد. فیلیپ بلین، سرمربی این تیم هدف تیم ملی ژاپن را حفظ رنکینگ و کسب سهمیه از مسابقات انتخابی که خود میزبان هستند میداند و باید دید چه خواهند کرد.

*افتخارات: تیم ژاپن تنها تیم آسیایی مردان است که قهرمان المپیک شده است. آنها در المپیک 1972 مونیخ طلا صید کردند، در المپیک 1968 نقره و المپیک 1964 برنز کسب کرده اند. این تیم در قهرمانی جهان نیز دو برنز در سالهای 1970 و 1974 را در کارنامه دارد، در قهرمانی قاره ها در سال 2009 به مدال برنز دست یافتند. این تیم در جام ملتهای آسیا نیز نه بار قهرمان شده که آخرین بار آن به سال 2017 برمیگردد که از این حیث پر افتخار ترین تیم در آسیا هستند. تیم ملی ژاپن در بازی های آسیایی نیز با کسب هشت قهرمانی رکورد بی‌نظیری را ثبت کرده که شاید تیمی در پنجاه سال آینده به آن نرسد.

*ستارگان فعالی این تیم:  یوکی ایشیکاوا، یوجی نیشیدا، سکیتا، ران تاکاهاشی، اونودرا، یامائوچی، یاماموتو، اوتسوکا، و ماساهیرو یاناگیدا از ستارگان فعلی تیم ژاپن هستند. چند بازیکن این تیم در سری آ ایتالیا توپ میزنند.

*بازیکنان بزرگ تاریخ تیم ملی ژاپن: از بازیکنان بزرگ تاریخ تیم ملی ژاپن میتوان به کاتسوشی نکودا، مینامی، ناکامورا، نیشیموتو، کنجی کیمورا، ناگوچی، ساتو، ناکاگاییچی، فوکوزاوا، دایسوکه اوسامی، کوتا یامومورا، ایشیجیما، یوتا آبه و شیمیزو اشاره کرد.

*واقعیتی که باید پذیرفت با توجه به شیوه جدید راه یابی به المپیک باید این واقعیت را پذیرفت که با توجه به گروه های سخت ایران و ژاپن احتمالا یک تیم در المپیک حضور خواهد داشت و هر تیمی که رنکینگ بهتری داشته باشد آن تیم راهی المپیک پاریس میشود.

*جدال های جذاب پیش روی ژاپن و ایران: تیم های ژاپن و ایران در اولین بازی خود در لیگ ملتهای والیبال برابر هم قرار خواهند گرفت، این دو تیم همچنین در صورت خوب پیش رفتن در جام ملتهای آسیا و بازی های آسیایی با هم برخورد خواهند کرد.

*باختی که باعث تحول تیم ملی ایران شد: در بازیهای آسیایی گوانگژو در سال 2010 پس از آنکه ایران در یک بازی انتقاد آمیز در فینال مسابقات مغلوب ژاپن شد مسئولان فدراسیون را بر آن داشت تا با آوردن خولیو ولاسکو تحولی بزرگ را در تیم ملی آغاز کنند که منجر به قهرمانی اول ایران در جام ملتهای آسیا در سال 2011 شد.

*میزبان انتخابی المپیک و هفته اول لیگ ملتها: تیم ملی والیبال ژاپن در هفته اول لیگ ملتها میزبان است. آنها همچنین در انتخابی المپیک میزبان تیم های برزیل، ترکیه، بلژیک، بلغارستان، پوتوریکو، آرژانتین و پرو خواهند بود و شاید با توجه به میزبانی بتوانند سهمیه المپیک بگیرند.