سه‌شنبه 17 مهر 1403

ماشین‌آلات امدادی جمعیت هلال‌احمر گیلان افزایش یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ماشین‌آلات امدادی جمعیت هلال‌احمر گیلان افزایش یافت

آستارا - ایرنا - مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گیلان از اختصاص سه دستگاه کامیون و 12 فروند قایق از سازمان مرکزی، برای استفاده امدادگران در بحران‌ها و حوادث خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سیاوش غلامی روز یکشنبه در بازدید از پایگاه امداد و نجات صیادلر محور آستارا - اردبیل اظهار کرد: سه دستگاه کامیون، هر یک به ارزش هفت میلیارد ریال و 12 فروند قایق جیمینی (بادی) هر یک به ارزش پنج میلیارد ریال از سازمان مرکزی به هلال احمر گیلان اختصاص یافته و انبارهای هلال احمر در شهرستان های استان، از نظر کالاهای مورد نیاز کمبود ندارند.

وی بیان کرد: با توجه به کوهستانی بودن محور آستارا - اردبیل و گردنه حیران، نیروهای پایگاه جاده ای صیادلر برای اسکان و تغذیه افراد در راه مانده و امدادرسانی به مصدومان تصادفات جاده ای آماده هستند و 2 دستگاه آمبولانس و خودروی ست در پایگاه صیادلر فعال است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: 200 تیم 2 نفره از نیروهای هلال احمر در طرح شهید سلیمانی برای نظارت بر حسن اجرای دستورالعمل های بهداشتی به واحدهای صنفی استان مراجعه و نتیجه نظارت ها را به دانشگاه علوم پزشکی گیلان گزارش می کنند.

غلامی افزود: در شهرستان آستارا نیز 10 تیم فعال است و ارائه خدمات داوطلبانه با رعایت کرامت انسانی و حفظ سلامت جوانان و داوطلبان از رویکردهای این طرح است.

وی یادآور شد: جمعیت هلال احمر گیلان تاکنون در میدان مبارزه با کرونا اقداماتی نظیر ضدعفونی معابر، تب سنجی مسافران و عزاداران ماه محرم، توزیع ماسک و آموزش مقابله با ویروس را انجام داده است.

ویروس کرونا که بیش از 200 کشور دنیا را درگیر خود کرده، در آستارا نیز به صاحبان مشاغل و قشرهای آسیب پذیر خسارت وارد کرده و تنها راهکار پیشگیری از آن، رعایت پروتکل های بهداشتی است.

شهرستان مرزی و گردشگرپذیر بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و محور آستارا - اردبیل از مسیرهای پرتردد شمال ایران است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*