پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

مبادله تفاهمنامه همکاری بین بسیج سازندگی و جهاددانشگاهی فارس

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
مبادله تفاهمنامه همکاری بین بسیج سازندگی و جهاددانشگاهی فارس

روسای سازمان بسیج سازندگی و جهاددانشگاهی فارس با هدف اجرای گسترده‌تر طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، تفاهمنامه همکاری امضاء و مبادله کردند.

صبح چهارشنبه 5 آذر و همزمان با سالروز تاسیس بسیج، روسای جهاددانشگاهی و سازمان بسیج سازندگی استان فارس، تفاهمنامه همکاری طرح توسعه مشاغل خانگی را امضا و مبادله کردند. براساس این تفاهمنامه، جهاددانشگاهی با به کارگیری توان تخصصی خود در حوزه آموزش مهارتهای تخصصی و با بهره‌گیری از ظرفیت شبکه‌ی گسترده بسیج، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی را در سطح فارس گسترش خواهد داد.

تمرکز جهاددانشگاهی بر حل مشکلات است

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس نیز با اشاره به ظرفیت‌های گسترده و تخصصی این نهاد در زمینه‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و پزشکی، خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی در برنامه‌های خود بر حل مشکل تمرکز دارد.

مظاهر بابایی با تبریک سالروز تاسیس بسیج، گفت: بهره‌گیری از ظرفیت بسیج برای توسعه فعالیت‌های علمی، پژوهشی، کارآفرینی و اشتغال، همواره اثرات و برکات خوبی را به دنبال داشته است.

بابایی هدف والای جهاددانشگاهی را توسعه فرهنگ انقلابی و اسلامی دانست و با یادآوری اینکه کارنامه چهاردهه فعالیت این نهاد، نشاندهنده عملکرد مثبت و تاثیرگذار آن بوده است، گفت: امروز یکی از مشکلات عمده کشور، بیکاری است و با اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، می‌توان بخشی از این مشکل را رفع کرد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس، ظرفیت پیش‌بینی شده برای این استان در بحث توسعه مشاغل خانگی را بالغ بر 3 هزار نفر اعلام و ضمن اشاره به استقبال بسیار مطلوب متقاضیان از این طرح، گفت: با استفاده از توانمندی‌ها و روحیه جهادی بسیج، این طرح در فارس به نقطه مطلوبی از تاثیرگذاری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه مشاغل خانگی از آیتم‌های تاثیرگذار بر ایجاد و توسعه زمینه کسب درآمد و ایجاد اشتغال پایدار است، گفت: همه سازمان‌ها و نهادها این امکان را دارند که در مسیر طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی، همراه شوند.

رئیس جهاددانشگاهی فارس، با بیان اینکه دلیل بسیاری از مشکلات امروز، استفاده نکردن از ظرفیت‌های کارآمد موجود بوده است، گفت: امروز بیش از هر زمانی نیازمند اقدام جهادی برای حل مشکلات هستیم زیرا به اندازه کافی حرف زده‌ایم.

رویکرد بسیج تسهیلگری است نه تصدیگری

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس نیز ضمن تبریک سالروز تاسیس بسیج، یکی از راهکارهای رسیدن به ایران قوی در حوزه‌های را آموزش‌های هدف مند دانست.

سرهنگ پاسدار اسماعیل قزل سفلی با بیان اینکه با آموزش می‌توان بر تمام مشکلات، حتی اپیدمی کرونا هم فائق آمد، گفت: مردم ایران به شدت آموزش پذیر هستند و این موضوع را تجارب بسیج در بخش‌های مختلف اثبات کرده است.

او با یادآوری اینکه بسیج سازندگی در سه حوزه سازندگی و محرومیت‌زدایی، اشتغال و تولید و توسعه حرکت‌های جهادی، مسئولیت داشته و اقداماتی را اجرایی کرده است، گفت: در محرومیت‌زدایی کارهای عمرانی و غیرعمرانی را در دستور کار داریم و در بخش عمرانی متمرکز بر فعالیت‌های کوچک، زودبازده و عام‌المنفعه هستیم و در غیرعمرانی، بحث ازدواج آسان و سبد معیشتی را در دستور کار داشته‌ایم.

قزل‌سفلی با بیان اینکه شیوع کرونا، زمینه ساز مسابقه عمدلی و نیکوکاری، به ویژه در فارس بوده است، استان فارس را با فاصله نسبتا زیاد، پیشتاز در مواسات و همدلی برشمرد و تاکید کرد که آمارها گواه این مدعا است.

او عارضه یابی تولید و اشتغال را یکی از اقدامات مهم بسیج سازندگی برشمرد و تاکید کرد که رویکرد این سازمان در حوزه اشتغال، تسهیلگری است نه تصدیگری.

قزل سفلی با بیان اینکه مردم ایران علاقه‌مند، کارآفرین و سرشار از ایده‌های نو هستند، گفت: متاسفانه گیرهای کوچک، گاه باعث توقف کارهای بزرگ می‌شود؛ مثلا در بحث تولید ماسک زمانیکه استان فارس مشکل داشت گروه‌های جهادی به عرصه ورود و نیازها را تامین کردند اما اکنون که به ثبات رسیده‌ایم، برخی در حال سنگ اندازی در تولید ماسک توسط گروه های جهادی هستند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل فارس در زمینه اقتصاد مقاومتی خصوصا در بحث صنایع کوچک و مشاغل خانگی، ابراز امیدواری کرد که هم‌افزایی ظرفیت‌های 2 سازمان بسیج و جهاددانشگاهی، منتج به نتایج تاثیرگذاری در این عرصه شود.

قزل‌سفلی یادآور شد که هم‌اکنون کار بسیج در زمینه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در فارس آغاز شده و شبکه‌های مورد نیاز برای اجرای کامل طرح آماده و ایجاد شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس، مجموعه جهاد دانشگاهی را یک نهاد توانمند در عرصه‌های فرهنگی، پژوهشی و خصوصا آموزشی دانست و تاکید کرد که این توان تخصصی و حرفه‌ای در کنار توانمندی‌های اثرگذار بسیج، می‌توان موجی مثبت را در استان فارس ایجاد کند.

علی اکبر زاهدیان نژاد، مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی جهاددانشگاهی استان فارس نیز در ابتدای در این جلسه، یادآور شد که این نهاد در بخش‌های مختلف تعامل و هم‌افزایی مناسبی را با بسیج داشته است.

زاهدیان نژاد، با یادآوری اینکه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ناظر و جهاددانشگاهی مجری طرح توسعه مشاغل خانگی است، امضا و مبادله این تفاهمنامه را گامی مثبت در این زمینه و رفع بخشی از مشکل اشتغال و بسترساز رشد اقتصادی دانست.

انتهای پیام

مبادله تفاهمنامه همکاری بین بسیج سازندگی و جهاددانشگاهی فارس 2
مبادله تفاهمنامه همکاری بین بسیج سازندگی و جهاددانشگاهی فارس 3
مبادله تفاهمنامه همکاری بین بسیج سازندگی و جهاددانشگاهی فارس 4
مبادله تفاهمنامه همکاری بین بسیج سازندگی و جهاددانشگاهی فارس 5
مبادله تفاهمنامه همکاری بین بسیج سازندگی و جهاددانشگاهی فارس 6