جمعه 28 اردیبهشت 1403

مبارزه با فساد، ویژه‌خواری و رانت رویکرد اصلی دولت سیزدهم است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مبارزه با فساد، ویژه‌خواری و رانت رویکرد اصلی دولت سیزدهم است

گنبدکاووس - ایرنا - فرماندار گنبدکاووس درشرق استان گلستان، رویکرد اصلی دولت مردمی و انقلابی آیت الله رییسی را مبارزه با فساد، رانت و ویژه‌خواری دانست و گفت: این دولت حیاط خلوت ندارد و همواره در کنار مردم ایستاده و خدمت به آنها را افتخار خود می‌داند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی دهرویه عصر چهارشنبه درجمع اعضای هیات رییسه اتحادیه‌های صنفی گنبدکاووس گفت: پاکی، صداقت، ایمان و اعتقاد به هدف از ویژگی‌های شخصیتی آیت الله رییسی است و ایشان با همین صفات به دنبال رفع مسائل و مشکلات مردم بالاخص در مناطق کمتربرخوردار است.

وی بابیان اینکه دولت در یکسال گذشته 31 سفر استانی و بازدید از 50 مکان عمومی و نقاط کمتر برخوردار داشته است، افزود: مجموعه این اقدمات نشان از مردمی و انقلابی بودن دولت دارد و همه افراد دلسوز نظام و مهین باید به این دولت برای تحقق اهداف و رفع مشکلات کمک کنند.

دهرویه با تجلیل از جایگاه و نقش کسبه و بازاریان از شروع نهضت امام خمینی (ره)، پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس و حوادث و بحران‌ها در همراهی با انقلاب، مرجعیت و مردم، اضافه کرد: این همراهی‌ها نشان از دیانت و اعتقاد آنها دارد.

وی با تاکید برضرورت حفظ این همراهی‌ها توسط بازاریان، گفت: کسبه می‌توانند در کنار دولت به پیشبرد اهداف نظام اسلامی به‌ویژه در حوزه مسائل فرهنگی مانند ترویج بهتر فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه در قالب امر به معروف و نهی از منکر کمک کنند.

رییس اتاق اصناف گنبدکاووس هم دراین نشست باتبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: در این شهرستان حدود 14 هزار و 500 واحد صنفی دارای پروانه کسب در چهار گروه توزیعی، تولیدی، فنی و خدماتی فعالیت دارند که به ازای هر 23 نفر یک واحد صنفی وجود دارد.

مهدی عبدلی بابیان اینکه اتاق اصناف و بازرسان آن در راستای وظیفه نظارتی خود از ابتدای امسال تاکنون هشت هزار و 933 مورد بازرسی از واحدهای صنفی گنبدکاووس انجام داده‌اند، افزود: در قالب این بازرسی‌ها 83 واحد صنفی به سبب تخلف پلمب و 200 واحد نیز اخطار پلمب دریافت کردند ضمن اینکه پرونده 61 واحد صنفی متخلف به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ارسال شد و متخلفان به پرداخت 2 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

وی همچنین گزارشی از تزریق واکسن کرونا توسط بازاریان گنبدکاووس ارائه داد و گفت: از مجموع کسبه این شهرستان 2 هزار و 39 واحد اصلا واکسن نزدند و علت آن ممکن است تغییر شغل باشد که این موضوع توسط صاحب پروانه کسب به اتاق اصناف گزارش نشده است.

عبدلی اضافه کرد: 12 هزار و 441 واحد صنفی گنبدکاووس دُز اول، 11 هزار و 196 نفر دُز دوم، پنج هزار و 586 نفر دُز سوم و فقط 776 نفر از کسبه دُز چهارم واکسن کرونا را دریافت کردند.

رییس اتاق اصناف گنبدکاووس به برخی مشکلات بازاریان این شهرستان هم اشاره کرد و گفت: بزرگترین مشکل و دغدغه کسبه مباحث مالیاتی است که به سبب عدم اطلاع رسانی صحیح توسط دولت قبل درخصوص اخذ مالیات از تراکنش‌های دستگاه "پوز" بود که مشکلاتی را برای بازاریان ایجاد کرد و با وجود قول‌های داده شده مسوولان، هنوز بطور کامل رفع نشده است.

وی، افزایش چند برابری اجاره بهای واحد صنفی از سوی مالکان را از دیگر مشکلات بازاریان دانست و افزود: به همین دلیل آمار صدور پروانه کسب توسط اصناف از حدود سه هزار فقره درسال قبل به 551 فقره درسال جاری کاهش یافته است ضمن اینکه این موضوع سبب افزایش واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب در شهرستان شده است.

عبدلی، کاهش قدرت خرید مردم، افزایش هزینه‌های آب، برق، گاز و اجاره بها را از دیگر مشکلات بازاریان برشمرد و اضافه کرد: اعمال برخی معافیت‌های بیمه‌ای برای واحدهای صنفی (حق بیمه کارفرما) و حضور یک مامور انتظامی در اتاق اصناف برای اجرای قوانین و فرامین نظام و دولت از خواسته‌های اتاق اصناف و کسبه گنبدکاووس است.

وی از تلاش دولت و مسوولان در انجام اقدامات تحولی بویژه در حوزه برق و آب که سبب عدم قطع این 2 انرژی در تابستان امسال شد، قدردانی کرد و گفت: کسبه و بازاریان همواره پشتیبان نظام و در کنار دولت هستند.

در این نشست معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار ویژه، مدیر شبکه بهداشت و درمان و برخی روسای اتحادیه‌های صنفی گنبدکاووس هم مطالبی ایراد و مشکلات خود بیان کردند.

گنبدکاووس با 411 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

برچسب‌ها

مبارزه با فساد، ویژه‌خواری و رانت رویکرد اصلی دولت سیزدهم است 2