دوشنبه 16 مهر 1403

مبارزه و پیشگیری از سرقت مهمترین مطالبه مردم از پلیس است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مبارزه و پیشگیری از سرقت مهمترین مطالبه مردم از پلیس است

زنجان - ایرنا - جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: مبارزه و پیشگیری از سرقت از مطالبات و انتظارات به حق مردم و از اولویت‌های اصلی پلیس است و به همین منظور پلیس این استان برای مقابله با آن عزم جدی دارد.

سرهنگ ایرج خانی پور شامگاه پنجشنبه در کمیسیون مبارزه با سرقت استان زنجان، افزود: آگاهسازی و آگاهی بخشی به اقشار مختلف مردم و اصناف از جمله راهکارهای مهم در پیشگیری اجتماعی از سرقت است که باید به این موضوع توجی جدی‌تری شود.

وی به جایگاه بالا و مهم مردم در تولید و ارتقاء سطح امنیت در جامعه اشاره کرد و با بیان اینکه مردم مهم‌ترین بازوی ناجا در اجرای برنامه‌های پیشگیرانه هستند، اظهار داشت: پلیس با استفاده از نقطه نظرات و مطالبات مردمی، طرح‌ها و برنامه‌های سالیانه خود را تدوین کرده و در طول سال به مرحله اجراء در می آورد.

خانی پور، بر اجرای مناسب طرح های انتظام بخشی، تاکید کرد و افزود: حضور به موقع پلیس به همراه گشت زنی های مستمر و هدفمند می تواند بستر و زمینه وقوع بسیاری از جرایم و سرقت‌ها را در سطح جامعه از میان بردارد.

وی پاسخگویی به مطالبات مردمی را به عنوان محور فعالیت‌های پلیس دانست و تصریح کرد: پیشگیری از سرقت در راس ماموریت های پلیس است و هدف از تشکیل میسیون مبارزه با سرقت بر این است تا امنیت خاطر مردم در بحث سرقت، حاصل و تامین شود.

خانی پور، هدف غایی و نهایی نیروی انتظامی استان زنجان به صورت جامع، ارتقاء سطح امنیت اجتماعیی و به تبع آن پیشگیری از وقوع انواع سرقت ها، کشف سرقت ها، کشف اموال مسروقه و دستگیری سارقان است.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه پیشگیری و مبارزه با سرقت، یکی از چالش های مهم انتظامی استان است، گفت: پلیس باید در مسیر خدمت شایسته به مردم و جلب رضایت عمومی از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرده و مقتدرانه در این مسیر گام بردارد.

خانی پور، افزود: تحقق امر مبارزه و پیشگیری از سرقت، مستلزم مشارکت اقشار مردم، مسوؤلان و همکاری آنان با پلیس است و باید هشدارهای انتظامی کاربردی شده و به آموزش‌های همگانی در جوامع هدف در خصوص پیشگیری از سرقت توجه جدی شود.

وی اقدامات فرهنگی و اجتماعی را از مهم‌ترین راهکارهای کاهش و پیشگیری از سرقت در جامعه خواند و اظهار داشت: برخورد هوشمندانه، برنامه ریزی هدفمند، آموزش همگانی و آگاه‌سازی عمومی از مهم ترین رویکردهای پلیس در این راستا است که باید همگان در این مسیر پلیس را همراهی کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان شناسایی نقاط جرم خیز و تعامل با دستگاه قضایی را از دیگر رویکردهای پلیس در مبارزه با سرقت عنوان کرد و گفت: پلیس در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود.

*س_برچسب‌ها_س*