جمعه 8 تیر 1403

متفاوت ترین برنامه هنری ایران | تخت جمشید میزبان برگزاری کنسرت می شود

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
متفاوت ترین برنامه هنری ایران | تخت جمشید میزبان برگزاری کنسرت می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس اعلام کرد که کنسرت علیرضا قربانی در مجموعه جهانی تخت جمشید با استقبال فوق‌العاده مردم روبرو شد. او اظهار داشت: تمامی بلیت‌های این کنسرت در ساعات اولیه به فروش رفت و این نشان از اشتیاق و علاقه‌مندی مردم به برگزاری این رویداد در یک محیط تاریخی بزرگ دارد.

محمد ثابت اقلیدی (مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس) بیان کرد که از همه هنرمندان حمایت می‌شود و برگزاری چنین رویدادهایی مورد استقبال قرار می گیرد. او افزود: کنسرت علیرضا قربانی برای اولین بار در مجموعه جهانی تخت جمشید برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس افزود: اجرای این برنامه از تاریخ 9 تیرماه در پهنه اصلی تخت جمشید و با جانمایی تعداد گسترده‌ای از صندلی‌ها برای مخاطبان برگزار می‌شود.

ثابت اقلیدی افزود: تمامی جوانب کار برای اجرای چنین کنسرتی در یک مجموعه تاریخی با دقت و نظارت کارشناسان حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان سنجیده شده است.

او ادامه داد: این رویداد بزرگ ملی نشاط اجتماعی را به همراه دارد و می‌تواند به افرایش سطح کمی گردشگر به استان فارس و شهر شیراز کمک کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بابیان اینکه برگزاری رویدادها در اماکن تاریخی و فرهنگی فرصت طلایی برای جذب بیشتر گردشگران و ماندگاری ساعت بازدید است گفت: در حال حاضر استان فارس به مرکز و کانون رویدادها تبدیل‌شده است و بی‌شک این موضوع تأثیر به سزایی در توسعه و اقتصاد گردشگری استان دارد.

ثابت اقلیدی در ادامه به اجرای دیگر رویدادهای مناسبتی در ایام مختلف سال در سطح این استان هم اشاره کرد و گفت: به‌زودی رویدادهای گردشگری، فرهنگی و مذهبی پیش‌بینی‌شده برای تابستان امسال را معرفی و اجرا خواهیم کرد که هدف از اجرای این رویدادها شناخت گردشگران و جامعه هدف استان از ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و پتانسیل‌های گردشگری فارس خواهد بود.

او در ادامه سخنانش به برگزاری جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها این جشنواره که یکی از مهم‌ترین رویدادهای بین‌المللی کشور است هم به میزبانی شیراز و در پاییز امسال برگزار خواهد شد که بی‌تردید تأثیر و نقش به سزایی در معرفی جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری همچنین ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل استان فارس در حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس بابیان اینکه اماکن تاریخی و فرهنگی فارس آماده میزبانی از رویدادهای ملی و بین‌المللی رادارند با ذکر مثالی به تکمیل سخنانش پرداخت و گفت: برای نمونه در هفته اخیر رویداد بزرگ‌ترین جشن خانواده سرودی‌های ایران با عنوان جشن اختتامیه سومین فصل لیگ سرود ایران، هم‌زمان با آغاز دهه ولایت در مجموعه فرهنگی سعدی برگزار شد که مورد استقبال کم نظیر مردمی نیز قرار گرفت.

ثابت اقلیدی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه گردشگری رویداد امروزه از مهم‌ترین شاخه‌های گردشگری است که بیش‌تر کشورهای پیشرو این صنعت از آن بهره می‌جویند گفت: اماکن تاریخی فرهنگی استان فارس هم‌اکنون کانونی برای برگزاری رویدادهای ملی شده است و جدا از رویدادهای فرهنگی هنری که در طول ایام هفته در این اماکن به ویژه آرامگاه حافظ و سعدی برگزار می‌شود میزبان برگزاری رویدادهای ملی در اماکن تاریخی هستیم.

متفاوت ترین برنامه هنری ایران | تخت جمشید میزبان برگزاری کنسرت می شود 2
متفاوت ترین برنامه هنری ایران | تخت جمشید میزبان برگزاری کنسرت می شود 3