سه‌شنبه 17 مهر 1403

متهم آتش سوزی مراتع زنجان دستگیر شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
متهم آتش سوزی مراتع زنجان دستگیر شد

زنجان - ایرنا - مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: در رابطه با وقوع یک مورد آتش سوزی مراتع شهرستان زنجان، یک نفر به عنوان متهم در دام قانون افتاد.

علی مرشدی، روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: موضوع به منظور اثبات عمد یا غیرعمد بودن این آتش سوزی از سوی بازرسان این اداره کل در حال پی گیری و بررسی است.

وی اظهار داشت: متهم این پرونده که توسط ماموران یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان در محل آتش سوزی دستگیر شد مدعی شده که این کار غیرعمد بوده است.

مرشدی افزود: با توجه به اینکه این آتش سوزی در منطقه حفاظت شده اتفاق افتاده است دلیلی نبوده که متهم پرونده در این مکان تحت مدیریت و حفاظت حضور پیدا کند.

وی اظهار داشت: متهم مدعی است که به همراه خانواده و به منظور طبیعت گردی و تفریح در این منطقه حضور یافته بود و هیچ قصدی از برافروختن آتش نداشته و گسترش آن به دلیل بی احتیاطی و سهل انگاری بوده است.

مرشدی تاکید کرد: افراد باید از برافروختن آتش در نزدیک مراتع و علفزارها به جد خودداری کنند و در صورت ضرورت نیز از خاموش بودن آن مطمئن شده و سپس محل را ترک گویند.

طی سه ماهه نخست امسال (فروردین تا خرداد) پنج مورد آتش سوزی در مجموع به وسعت 22 هکتار در منطقه حفاظت شده سرخ آباد و دشت سهرین زنجان، منطقه شکار ممنوع خرمنه سر شهرستان طارم و منطقه حفاظت شده انگوران در شهرستان ماهنشان، اتفاق افتاد.

از این 22 هکتار آتش سوزی مرتع، پنج هکتار مربوط به منطقه حفاظت شده سرخ آباد و دشت سهرین، 2 هکتار در منطقه حفاظت شده انگوران و 15 هکتار مابقی نیز در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر، بود.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*