یک‌شنبه 6 آبان 1403

محدودیت بازدید شهروندان یزدی از محدوده بافت تاریخی

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
محدودیت بازدید شهروندان یزدی از محدوده بافت تاریخی

ستاد خدمات سفر یزد در اطلاعیه ای اعلام کرد به منظور خدمت‌رسانی بهتر به گردشگران و مسافران نوروزی، محدودیت بازدید و تردد شهروندان یزدی از محدوده بافت تاریخی و مسجد جامع یزد اعمال شده است.

ستاد خدمات سفر یزد شامگاه جمعه در اطلاعیه ای اعلام کرد: به استحضار شهروندان یزد می رساند طی شبهای اخیر، حضور پرشمار شهروندان یزدی در مسیرهای بافت قدیم، خصوصا معابر حد فاصل مسجد جامع و بافت تاریخی پیرامونی آن، موجب تراکم جمعیت و مسدود شدن برخی کوچه ها و ایجاد مشکل دسترسی مسافران به اقامتگاه‌ها شده است.

خبر مرتبط گلنگ به جان بافت تاریخی ابرکوه!

درحالی‌که زخم تعرض به کوشک عزت‌آباد و یک خانه قاجاری در ابرکوه هنوز تازه است، از تخریب چند خانه دیگر در بافت تاریخی این شهر خبر می‌رسد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: برخی تجمعات شکل گرفته در ساعات پایانی شب، موجب ترافیک و مزاحمت برای میهمانان ساکن در اقامتگاه های بافت تاریخی شده است، لذا با هدف خدمت رسانی مطلوب تر به میهمانان، گردشگران و مسافران نوروزی و با عنایت به درخواست مکرر کسبه و معتمدان محلی، به موجب مصوبه ستاد خدمات سفر، حضور و تردد افراد غیرمسافر و غیرساکن در محدوده مذکور، از 10 لغایت 15 فروردین ماه، با محدودیت مواجه خواهد شد.

در پایان این اطلاعیه آمده است: از شهروندان یزدی تقاضا داریم برای ارائه شایسته فرهنگ میهمان دوستی و میهمان نوازی و برای بهره مندی بهتر گردشگران نوروزی از ظرفیت های شهر تاریخی و میراث جهانی یزد، بازدید خود از مسیرهای تاریخی را به پس از تاریخ مذکور موکول کنند.

در پایان این اطلاعیه آمده است: عوامل نیروهای انتظامی مشارکت لازم را در راستای ارائه خدمت شایسته تر به میهمانان مبذول داشته و با حضور در محدوده اعلامی، بر اجرای مصوبه فوق نظارت خواهند کرد.

بافت تاریخی شهر یزد از سوی یونسکو ثبت جهانی شده و از مهمترین جاذبه های استان است که هرساله بازدیدکنندگان زیادی از آن دیدن می‌کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

محدودیت بازدید شهروندان یزدی از محدوده بافت تاریخی 2