پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

محدودیت ترافیکی در 91 نقطه کشور اجرایی شده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
محدودیت ترافیکی در 91 نقطه کشور اجرایی شده است

کرج - ایرنا - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور از اعمال محدودیت ترافیکی و کرونایی دربیش از 91 نقطه در کشور خبرداد و گفت: طبق ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا این محدودیت ها با استقرار نیروهای انتظامی و ترافیکی در 25 استان کشور از ظهر امروز اجرایی شده است.

سردار سید کمال هادیانفر عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از مقر جاده کرج - چالوس درمیدان امیرکبیر افزود: مردم دراجرای این طرح که ساعاتی ازآن می گذرد همکاری بسیار خوبی با پلیس داشتند و بازدید های میدانی از محور های مواصلاتی بیانگر توجه مردم به هشدارهای مسوولان کشور و حوزه بهداشت درمان است.

وی ادامه داد: برخی هموطنان نیز به دلایل مختلف اصرار به ادامه سفر دارند که براساس ابلاغ ستاد ملی کرونا در این زمینه جریمه 500 هزارتومانی اعمال می شود و بسیاری ازهموطنان نیز با توصیه پلیس ازسفر خود انصراف دادند.

هادیانفر خاطرنشان کرد که با توجه به اینکه محور چالوس و محدوده آزاد راهی آن پرتراکم ترین مسیر درزمان تعطیلات است اما با همکاری مردم و تدابیر ویژه فرماندهی انتظامی استان البرز، اکنون در شرایط بسیار مطلوب است و روند تردد به حداقل رسیده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور از مردم خواست در طول اجرای طرح همچنان همکاری لازم را برای کاهش این بیماری داشته باشند تا کمک بزرگی به حوزه سلامت و بهداشت و درمان کشور

شود.

طرح محدودیت ترافیکی در استان البرز در 10 نقطه در مسیرهای اصلی ورودی و خروجی البرز شناسایی شده، اجازه ورود هیچ فرد غیربومی به این حریم داده نمی شود.

هشت نقطه به صورت کامل مسدود و 2 نقطه با کنترل اجازه تردد خودروهای باری، مسافربری، انتظامی و امدادی خواهند داشت.

مسیرهای اشتهارد - بویین زهرا، نظرآباد، سه راهی شهرستانک، میدان امیر کبیر و جاده نوجان - چالوس به صورت کامل مسدود شده است.

همچنین آزادراه کرج - قزوین در 2 مسیر رفت و برگشت با کنترل ماموران پلیس راه اجازه تردد خودروهای باری، مسافربری و امدادی را خواهند داشت.

افراد مجاز به حریم شهری فقط باید دارای پلاک خودروی تهران و البرز باشند و نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو و آدرس بیمه نامه خودرو است.

استان البرز دارای یکهزارو 450 کیلومتر آزادراه، بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*