چهارشنبه 18 مهر 1403

محدودیت‌های جدید تاسیسات گردشگری خراسان شمالی در پی تشدید بیماری کرونا

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
محدودیت‌های جدید تاسیسات گردشگری خراسان شمالی در پی تشدید بیماری کرونا

بجنورد - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: بر اساس دستورالعمل‌های ستاد استانی مدیریت ویروس کرونا و با توجه به قرار گرفتن استان در وضعیت قرمز شیوع ویروس، محدودیت‌های جدید برای فعالیت تاسیسات گردشگری در نظر گرفته شده است.

حبیب یزدان پناه روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این محدودیت‌ها شامل رستوران ها، سفره‌خانه‌های سنتی، اقامتگاههای بوم‌گردی و روستاهای هدف و مناطق گردشگری می شود. وی اظهار داشت: بر این اساس تمام رستوران‌ها، سفره‌خانه‌های سنتی در استان خدمات خود را فقط به‌صورت بیرون‌بر باید ارائه و روستاهای هدف و مناطق گردشگری استان باهدف جلوگیری از تجمع و پیشگیری از شیوع ویروس در روزهای پنجشنبه و جمعه از پذیرش مسافر و شهروندان خودداری کنند. یزدان‌پناه با بیان اینکه برگزاری هرگونه مراسم و تجمعات در تاسیسات گردشگری استان ممنوع است، از مردم استان نیز خواست تا زمانی که شیوع ویروس کرونا در استان در وضعیت زرد و سفید قرار نگرفته است از حضور در پارک‌ها و اماکن تفریحی و گردشگری پرهیز کنند. او با اشاره به بازدیدهای نظارتی مستمر و 24 ساعته از تاسیسات گردشگری استان، عنوان کرد: این بازدیدها به‌صورت مشترک و باهدف حفظ سلامت شهروندان و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی انجام می‌شود.

با روند صعودی بیماری کرونا در خراسان شمالی هم اکنون شهرستان های بجنورد، شیروان، گرمه و اسفراین در وضعیت قرمز و شهرستانهای فاروج و جاجرم در وضعیت نارنجیقرار دارند.

تشدید محدودیت های کرونایی در خراسان شمالی از امروز آغاز شد.

هفت هتل، یک متل، 11 مهمان‌پذیر، 38 خانه‌مسافر و 35 اقامتگاه بوم‌گردی در استان خراسان شمالی مسافران را پذیرش می کنند.

استان 863 هزار نفری خراسان شمالی بیش از 115 جاذبه گردشگری، 2 منطقه نمونه ملی و 22 منطقه نمونه گردشگری استانی دارد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*