چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

محدودیت‌های کرونایی استان همدان در هفته آینده نیز اعمال می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
محدودیت‌های کرونایی استان همدان در هفته آینده نیز اعمال می‌شود

همدان - ایرنا - رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا استان همدان گفت: اعمال محدودیت‌های مرتبط با مقابله با همه گیری کرونا در سطح این استان، برای هفته آینده (22 تا 29 آذر) نیز همچنان ادامه خواهد داشت.

«اسدالله ربانی مهر» روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: استان همدان به لحاظ همه گیری بیماری کرونا در وضعیت نارنجی قرار دارد و برهمین اساس هفته جاری نیز شاهد اعمال یک سری محدودیت های خاص در فعالیت صنوف، حضور کارکنان دستگاه های اجرایی و همچنین ترافیکی و تردد خودرویی در سطح شهرستان های استان بودیم. وی اظهار داشت: با توجه به اینکه همه شهرهای استان همدان در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند، اعمال محدودیت های ابلاغ شده همچنان ادامه دارد و از روز شنبه 22 آذر نیز برای مدت یک هفته دیگر (تا 29 آذر) اجرای محدودیت های فعلی تکرار می شود. ربانی مهر تصریح کرد: تمام محدودیت های هفته آینده بر اساس محدودیت های فعلی سطح استان تمدید می شود و تغییر خاصی در شکل و نوع اعمال محدودیت ها نداریم. وی تاکیدکرد: شرایط نارنجی بسیار شکننده بوده و احتمال بازگشت به شرایط قرمز کرونایی زیاد است بنابراین نباید با بی توجهی به توصیه های بهداشتی از جمله حضور در مراسم و دورهمی های خانوادگی زمینه ساز بازگشت به شرایط بحرانی شویم. رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا استان همدان افزود: به طور قطع با همکاری مطلوب اقشار مختلف مردم در پرهیز از برگزاری و حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی و همچنین رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، می توان شاهد تغییر شرایط استان از نارنجی به زرد و در نهایت وضعیت سفید باشیم.

به گزارش ایرنا، استاندار همدان ابتدای هفته جاری و پس از پایان محدودیت های گسترده 2 هفته ای مقابله با کرونا در سطح کشور و استان، اعلام کرد که استان از وضعیت قرمز خارج و در شرایط نارنجی قرار گرفته و برهمین اساس فعالیت گروه‌های شغلی یک و 2 در سطح شهرستان های تابعه استان مجاز است.

«سیدسعید شاهرخی» افزود: درهمین ارتباط فعالیت مشاغل گروه سه و چهار در استان همچنان ممنوع است و باید منتظر بهبود شرایط و اعلام شرایط جدید باشیم.

او گفت: تمام شهرهای استان همدان از وضعیت قرمز کرونا خارج و در وضعیت نارنجی قرار دارند که می بایست از همکاری مطلوب و موثر اقشار مختلف مردم در رعایت پروتکل ها و اجرای محدودیت های ابلاغی قدردانی کنیم. شاهرخی اضافه کرد: ورود خودروهای دارای پلاک غیر بومی به شهرهای وضعیت نارنجی کرونایی ممنوع است همچنین خودروهای بومی نیز مجاز به خروج از این شهرها به دیگر مقاصد نیستند.

وی ادامه داد: ادارات و سازمان ها با 50 درصد ظرفیت فعال بوده و نیمی از نیروها دورکار هستند همچنین نهادهای اضطراری با دو سوم نیرو به مردم خدمات ارایه می دهند.

استاندار همدان گفت که طبق مصوبه ستاد ملی کرونا، محدودیت تردد شبانه از ساعت 21 تا چهار صبح در شهرهای با وضعیت نارنجی و دارای جمعیت بالای 200 هزار نفر همچنان اعمال می شود. درهمین ارتباط و براساس اعلام سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان، شمار متوفیان کرونایی استان که در پیک سوم شیوع بیماری به طور میانگین به روزانه 15 نفر رسیده بود، با اعمال و اجرای موثر محدودیت‌ها و همراهی و همکاری مطلوب مردم، تک رقمی شده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*