پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

محمدی: تحقق فرآیند اصلاح و تربیت مستلزم وجود زیرساخت های مناسب است

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
محمدی: تحقق فرآیند اصلاح و تربیت مستلزم وجود زیرساخت های مناسب است

رئیس سازمان زندان ها با حضور در زندان نیشابور ضمن بازدید از این مرکز به زندانیان نیز دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، غلامعلی محمدی در دومین بازدید از مراکز تامینی و تربیتی استان خراسان رضوی وارد زندان نیشابور شد.

وی در این بازدید که به همراه نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان صورت گرفت از بخش های مختلف این ندامتگاه بازدید کرد.

رئیس سازمان زندان ها با اشاره به قدمت زندان نیشابور و تراکم جمعیت کبیری در این مرکز اظهار داشت: مهمترین وظیفه ما اصلاح و تربیت زندانیان است و بستر اصلی این مهم را طبقه بندی علمی زندانیان فراهم می کند.

عضو شورای عالی قوه قضائیه با اشاره به ماده 13 قانون برنامه ششم توسعه اظهار داشت: انتقال زندان های فرسوده و قرار گرفته در بافت مسکونی شهرها از تکالیف قانون ماست اما با بودجه سنواتی این امر محقق نخواهد شد.

وی تصریح کرد: باید از ظرفیت های قانونی مانند تهاتر و همچنین بهره گرفتن از خیرین کشور زندان های جدید را احداث کنیم تا ضمن افزایش سرانه اسکان زندانیان و ایجاد فضاهای استاندارد، زندان های موجود را به خارج از شهرها منتقل کنیم.

رئیس سازمان زندان ها در ادامه افزود: در مدت شروع دور جدید مدیریتی در سازمان از برنامه های جدید که گام تحولی در حوزه زندانبانی است رونمایی کرده ایم.

محمدی در پایان گفت: برای حل مشکلات زندانیان و خانواده های آنان چاره ای جز استفاده از راهکارهای جدید نداریم و اگر مسئولان استانی همت کنند ما هم از تمام ظرفیت سازمان برای حل مشکلات استفاده خواهیم کرد.

در این جلسه فرماندار نیشابور و فاطمه چنارانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارش از وضعیت زندان و آسیب های اجتماعی موجود در نیشابور پرداخت.

شایان ذکر است در ادامه رئیس سازمان زندان ها از انجمن حمایت زندانیان این شهرستان نیز دیدار کرد.

انتهای پیام