یک‌شنبه 8 مهر 1403

محمد بن زاید

محمد بن زاید

وب‌گاه اقتصاد نیوز

دیدار از پیش برنامه‌ریزی شده میان نخست‌وزیر جدید انگلیس و جو بایدن در لندن لغو شد اما این درحالیست که گفت‌وگو این نخست‌وزیر با محمد بن سلمان و دیگر رهبران جهان پیش از تشییع جنازه ملکه الیزابت در روز دوشنبه همچنان پابرجا باقی مانده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

مرگ ملکه الیزابت دوم همه نگاه‌ها را به سوی ملک سلمان یکی از پیرترین رهبران جهان معطوف کرد، در حالی که نگرانی‌ها در رابطه با نحوه نقل و انتقال قدرت در این کشور به ویژه در سایه وجود رقبای سرسختی برای محمد بن سلمان افزایش پیدا کرده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - افزایش بی‌سابقه نرخ بهره بانکی اروپا برای مقابله با تورم، درگذشت ملکه انگلیس و رونمایی از هواپیمای بدون سرنشین استارلاینر اسرائیل توسط نیروی هوایی سوئیس از جمله عناوین نخست روزنامه‌های مطرح جهان در روز جمعه 18 شهریور (9 سپتامبر) است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: به رغم روندهای نسبتا طولانی سال‌های اخیر، به نظر می‌رسد دولت‌های خاورمیانه به سوی نوعی تنش زدایی منطقه‌ای در حال حرکت هستند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

به طرز شگفت‌انگیز و متناقضی، خاورمیانه در حال حاضر شاهد لحظه‌ای نادر از تنش‌زدایی منطقه‌ای و سرعت بی‌سابقه آشتی بین قدرت‌های منطقه است. چندین بازیگر کلیدی برای عادی‌سازی و باز کردن صفحه جدیدی در روابط با یکدیگر تماس گرفته‌اند. تجارت، امنیت و دیپلماسی هسته اصلی مذاکرات بین رهبران ارشد این کشورها و تصمیم‌گیرندگان کلیدی بوده است.

وب‌گاه الف

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی در خصوص مهم ترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور و نیز آخرین تحولات مذاکره برای رفع تحریم‌ها گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

وزیر امور خارجه در رایزنی تلفنی با همتای اماراتی گفت: جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به توافق قوی و پایدار، حسن نیت و جدیت خود را نشان داده و همکارانم با دقت و سرعت در حال بررسی متن و آماده سازی پاسخ هستند.

وب‌گاه مشرق نیوز

وزیر امور خارجه گفت: ایران برای رسیدن به توافق قوی و پایدار، حُسن نیت و جدیت خود را نشان داده است و همکارانم با دقت و سرعت در حال بررسی متن و آماده سازی پاسخ هستند.

وب‌گاه عصر ایران

حسین امیرعبداللهیان و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیران امور خارجه ایران و امارات متحده عربی درخصوص مهمترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور و نیز آخرین تحولات مذاکره برای رفع تحریم‌ها گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ایران برای رسیدن به توافق قوی و پایدار، حسن نیت و جدیت خود را نشان داده است و همکارانم با دقت و سرعت در حال بررسی متن و آماده سازی پاسخ هستند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر امور خارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به توافق قوی و پایدار، حسن نیت و جدیت خود را نشان داده است و همکارانم با دقت و سرعت در حال بررسی متن و آماده سازی پاسخ هستند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر امور خارجه گفت: همکارانم با دقت و سرعت در حال بررسی متن و آماده‌سازی پاسخ هستند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر امور خارجه تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به توافق قوی و پایدار، حسن نیت و جدیت خود را نشان داده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

عبدالخالق عبدالله مشاور سابق ولیعهد ابوظبی در توییتی نوشت: بازگشت سفیر امارات به تهران نشان‌دهنده گفت‌وگوهای اماراتی - ایرانی از سال 2019 و نتیجه 7 تماس تلفنی وزرای امور خارجه دو کشور است که این موضوع در سفر مشاور امنیت ملی امارات به تهران مطرح شد. هدف این اقدام کاهش تنش در منطقه است و ارتباطی به توافق هسته‌ای ندارد. امارات برنده سیاسی و تجاری در این موضوع است.

وب‌گاه عصر ایران