یک‌شنبه 8 مهر 1403

محمد بن زاید

محمد بن زاید

وب‌گاه دنیای اقتصاد

«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه روز دوشنبه با «محمد بن احمد البواردی» همتای اماراتی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

در دوران شیخ خلیفه بزرگ‌ترین تحول در تاریخ امارات رخ داد و آن «معجزه اقتصادی» این کشور بود که باعث شد امارات از یک کشور حاشیه ای در سیاست جهانی به کشوری اثرگذار در روند تحولات منطقه ای و جهانی تبدیل شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

می‌توان گفت نرخ فقر در میان «شهروندان» اماراتی صفر است. خط فقر در امارات 80 درهم (22 دلار) در روز است. نکته ای که باید به آن توجه داشت و بالاتر هم به آن اشاره شد این است که فقط کمتر از یک میلیون نفر از ساکنان امارات «شهروند» بومی این کشور محسوب می‌شوند و مابقی مهاجران خارجی هستند. مهاجرانی از جنوب آسیا، مصر و مراکش و هند عمده مهاجران خارجی را تشکیل می‌دهند. به روایتی مهاجران خارجی 88...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بایدن در جریان مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری خود عربستان سعودی را کشوری منفور خواند. او از آن زمان به‌دلیل دخالت ادعایی ولیعهد در قتل جمال خاشقچی روزنامه‌نگار سال 2018 در کنسولگری عربستان در استانبول، عملاً بن سلمان را تحریم کرده است. بن سلمان هرگونه دست داشتن در این قتل را رد کرده است، اما گفته است که مسئولیت قتل را به عنوان حاکم واقعی عربستان سعودی پذیرفته است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

در حالی که ملک سلمان پس از یک هفته بستری شدن در بیمارستان و کولونوسکوپی در خانه است، شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه جانشینی در پادشاهی ممکن است نزدیک باشد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

چالش میان ایالات متحده و «شرکای» خاورمیانه‌ای‌ش پس از تهاجم روسیه به اوکراین، سیاست‌های شکست خورده چنددهه‌ای آمریکا در منطقه را برجسته کرده است. این بازیگران به دنبال سوءاستفاده از بازگشت رقابت قدرت‌های بزرگ برای پیشبرد الزامات استراتژیک خود هستند که لزوما با الزامات آمریکا هماهنگ نیست.

وب‌گاه فرارو

روزنامه البیان در گزارشی به زندگی حاکم جدید امارات پرداخته و در بخشی از آن هم تصویری از او در کنار حشمت مهاجرانی را منتشر کرده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

ولیعهد ابوظبی و امانوئل ماکرون طی تماس تلفنی درباره بحران اوکراین تبادل نظر کردند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

امانوئل ماکرون و محمد بن سلمان طی تماس تلفنی درباره بحران اوکراین و تاثیر آن بر عدم تعادل بازارهای انرژی گفت‌وگو کردند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

عصر امروز 2 پروژه سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در ارتباط ویدئو کنفرانسی با رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رئیس جمهور با بیان اینکه برخی از مناطق آزاد و ویژه در مقاطعی تبدیل به جایگاهی برای واردات شدند، اظهار داشت: گزارش‌های ارائه شده نوید این را می‌دهد که مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به فلسفه اصلی خود یعنی تولید، اشتغال، کارآفرینی و جذب سرمایه نزدیک شده‌اند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در صفحه کاربری خود در توییتر، انتخاب محمد بن زاید آل نهیان به عنوان رئیس امارات را تبریک گفت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: امارات، به فکر میزبانی مسابقه اتومبیلرانی فرمول یک افتاد و شهرهایی را که واحه‌ای بیابانی بودند و تقریبا هیچ ویژگی‌ای در میان شهرهای مطرح جهان نداشتند، سر زبان‌ها انداخت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه عصر سه شنبه برای تسلیت به مناسبت درگذشت شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان رئیس سابق امارات به ابوظبی رفت.