شنبه 31 شهریور 1403

محورهای جلسه شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اعلام شد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
محورهای جلسه شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اعلام شد

دبیر شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، از برگزاری جلسه شورای عالی مجمع در حاشیه سی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی خبر داد.

- اخبار فرهنگی -

حجت الاسلام و المسلمین هادی اکبری، دبیر شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از برگزاری جلسه شورای عالی مجمع امروز شنبه 31 شهریور ماه و در حاشیه سی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی خبر داد.

دبیر شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: شورای عالی مجمع تقریب به عنوان یکی از ارکان اصلی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شناخته می‌شود و اعضای آن از بین علمای برجسته و اندیشمندان مطرح، فعال و شناخته شده مذاهب مختلف اسلامی انتخاب می‌شوند و با حکم مقام معظم رهبری منصوب شده‌اند.

اکبری درباره مسائل مورد طرح در جلسه امروز اظهار داشت: در این شورا مسائل کلان و مهم جهان اسلام مطرح و پیشنهاداتی برای تقویت وحدت بین مذاهب اسلامی بررسی می‌شود. در جلسه امروز به تناسب رویکرد کنفرانس وحدت امسال، موضوعات روز جهان اسلام به بحث گذاشته خواهد شد.

جوامع بین المللی اسرائیل را مجبور به توقف جنگ کنند

اکبری با اشاره به محوریت مسئله فلسطین و نوار غزه در کنفرانس سی و هشتم، اظهار داشت: یکی از محوری‌ترین موضوعات و مباحث امروز، حمایت از ملت فلسطین و مردم ستمدیده نوار غزه خواهد بود. به این ترتیب در این جلسه راهکارهای حمایت از مسلمانان فلسطین بعد از عملیات غرورآفرین طوفان‌الاقصی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دبیر شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: پیشنهادات اعضا درباره مقابله و مواجهه عملی با جنایات رژیم صهیونیستی و تلاش برای متوقف کردن اقدامات غیرانسانی آن نیز در جلسه امروز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.