جمعه 13 مهر 1403

محور اصلی کریدور شمال به جنوب کشور به طول 136 کیلومتر تکمیل شد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
محور اصلی کریدور شمال به جنوب کشور به طول 136 کیلومتر تکمیل شد

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: امروز با بهره برداری از محور پاتاوه دهدشت شاهد بهره برداری از قسمت مهم کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب هستیم.

آقای خیراله خادمی گفت: با بهره برداری از محور پاتاوه - دهدشت شاهد کاهش 65 کیلومتر از طول این مسیر خواهیم بود و این مسیر یکی از مهمترین بخش های کریدور شمال - جنوب کشور است که با افتتاح راه اصلی پاتاوه - دهدشت بخشی از این کریدور راه اندازی می شود.

به گفته مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، این پروژه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کهگیلویه و بویر احمد است و از پروژه‌های شاخص شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور در استان محسوب می‌شود که با احداث آن ارتباط استان‌های جنوب غربی مانند خوزستان به استان‌های مرکزی تسهیل می‌شود و میانبری بین استان‌های جنوبی و کریدور بزرگراهی شمال - جنوب به حساب می‌آید.

او می گوید: توسعه شبکه بزرگراهی در هر استان با هدف محرومیت زدایی و تقویت ارتباطات در منطقه، رونق گردشگری، افزایش ظرفیت‌های ترانزیتی و توسعه اقتصادی و شکوفایی صنایع مهم در هر استان صورت می‌گیرد و توسعه راه‌های منتهی به یاسوج نیز در همین راستا با هدف تسهیل تردد از مناطق روستایی به مرکز استان انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اعتبار هزینه شده در این پروژه را 2 هزار و 850 میلیارد تومان و ارزش روز پروژه را معادل 9 هزار و 500 میلیارد تومان است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی