دوشنبه 16 مهر 1403

مدیران برای جذب حداکثری تسهیلات بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا تلاش کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مدیران برای جذب حداکثری تسهیلات بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا تلاش کنند

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: 488 میلیارد تومان تسهیلات برای بنگاه‌های آسیب‌دیده از بیماری کرونا به این استان ابلاغ شده که تمام مدیران مربوطه باید برای جذب و پرداخت این تسهیلات به صورت عملیاتی تلاش کنند.

فتح‌الله حقیقی شامگاه سه‌شنبه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان زنجان با بیان اینکه مهلت جذب این تسهیلات تا پایان تیرماه سال جاری است، اظهار داشت: پیگیری تسهیلات اصناف و بنگاه‌های اقنصادی آسیب‌دیده این ارزش را دارد که شخص مدیران، پیگیری جذب آن باشند و این حداقل انتظار از مدیران است.

وی خاطرنشان کرد: اعتباری که بابت تسهیلات صنوف و بنگاه‌های آسیب‌دیده از بیماری کرونا به استان ابلاغ شده، نشان می‌دهد که صنوف زنجان نسبت به کشور تا کنون کمترین آسیب را از شیوع این بیماری دیده‌اند.

حقیقی افزود: این امر، نشان از تلاش و همت مدیران دارد اما متاسفانه عملکرد استان از لحاظ جذب و پرداخت تسهیلات، مطلوب نیست زیرا تا کنون هشت درصد از مجموع اعتبارات جذب شده و فقط یک‌دهم درصد آن پرداخت شده است.

استاندار زنجان با اشاره به شناسایی بیش از 13 هزار نفر متقاضی واجد شرایط دریافت تسهیلات، گفت: معاونت اقتصادی استانداری، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها باید در اسرع وقت، سهم هر دستگاه از تسهیلات مذکور به میزان شمار افراد ثبت‌نامی را تعیین و اعلام کنند تا مدیران مربوطه به صورت عملیاتی نسبت به جذب آن اقدام کنند.

وی تاکید کرد: مدیران دستگاه‌ها نیز اطلاع‌رسانی لازم به ذینفعان نسبت به دریافت تمام این منابع را داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان نیز گفت: در مرحله اول ثبت‌نام متقاضیان، 13 هزار و 800 نفر شناسایی شده که برای 2 هزار و 427 نفر تشکیل پرونده و ثبت نهایی شده و 2 هزار و 366 نفر برای اخذ تسهیلات به شبکه بانکی معرفی شده است.

محمدرضا یوسفی افزود: ابتدا پیامکی برای تمام فعالان اقتصادی ارسال شده و سپس اطلاع‌رسانی لازم نسبت به ثبت‌نام متقاضیان صورت گرفته است.

*س_برچسب‌ها_س*