سه‌شنبه 17 مهر 1403

مدیران دولت قبل به بخش پاتاوه توجه نکردند / اعتبارات عادلانه توزیع نمی‌شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
مدیران دولت قبل به بخش پاتاوه توجه نکردند / اعتبارات عادلانه توزیع نمی‌شود

شهردار بخش پاتاوه دنا به انتقاد از عدم توزیع عادلانه اعتبارات در مناطق مختلف شهرستان دنا پرداخت و گفت: ضعف مدیران دولت قبلی و عدم توجه آنها سبب شد تا این بخش رشد کافی نداشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس بخش پاتاوه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بی نظیری در حوزه گردشگری، کشاورزی، دامداری و آب دارد، این شهرستان بیش از 30 هزار نفر جمعیت دارد و در مسیر شاهراه اصلی جنوب به مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و شمال کشور است.

وجود آب‌های روان، وسعت، جمعیت، دارا بودن روستاهای درآمد زا و پر جمعیت از ویژگی‌های مهم این بخش است.

در کنار ظرفیت های مختلف رشد و توسعه دراین بخش اما همچنان مشکلات مختلفی در این بخش وجود دارد که مسئولان شهرستانی و استانی باید درصدد شناسایی و حل انها باشند.

این مشکلات سب مهاجرت ها از این بخش به مرکز استان می شود که نتیجه آن رشد فزاینده جمعیت شهرها، افزایش هزینه های شهری، حاشیه نشینی و سایر مشکلات می شود.

در چند سال گذشته مشکلات این شهر همچنان به قوت خود باقی ماند تا شاید مسئولان شهرستانی و استانی این موضوعات را مد نظر قرار دهند.

در همین رابطه شهردار شهر و بخش پاتاوه در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: جاده ترانزیتی یاسوج اصفهان از مرکز شهر پاتاوه می گذرد و با اینکه جاده در این نقطه از شهر در اختیار راهداری است اما خدمات توسط شهرداری داده می شود.

صابری با بیان اینکه جمع آوری پسماند، ایجاد جدول دفع آب های سطحی با مشکل مواجه شده است، گفت: پل های آب های سطحی که توسط راه و شهرسازی ایجاد شده بود و به راهداری جهت نگه داری واگذار شده بود، توسط مالکین مسدود شده است و عبور و مرور آب های سطحی امکان پذیر نیست و جمع آوری آب های سطحی سبب بوی بد تعفن و سبب تهدید بهداشت عمومی می شود.

وی با بیان اینکه مبلمان شهری بخش پاتاوه به دلیل عدم توزیع عادلانه اعتبارات جهت رسیدگی به آن صفر است، گفت: زلزله سالیان گذشته سبب خسارات فراوانی به زیرساخت های این بخش شد اما شهرداری پاتاه به دلیل عدم توزیع عادلانه امکانات یک ریالی تخصیص داده نشد.

این مسئول گفت: 80 پروانه ساخت رایگان توسط شهرداری صادر شد اما کل مبلغ اعتباری که تخصیص داده شد بعد از چندین سال و چند جلسه متعدد 100 میلیون تومان بنیاد مسکن بود.

صابری با بیان اینکه سرپرست راهداری در حال همکاری برای معضلات جاده یاسوج پاتاوه هستند، گفت: کمبود اعتبارات سبب شده است تا غسالخانه این شهر به صورت نیمه کاره رها شود و شهر پاتاوه که مرکز بخش با حدود 37 هزار جمعیت است دارای مشکلات در غسالخانه، عدم دیوار کشی برای آرامستان نبود سالن برای برگزاری نماز میت به دلیل نبود امکانات باشد.

وی افزود: جاده های که منتهی به شهر و بخش پاتاوه می شود دارای دره هایی با شیب و ارتفاع زیاد است که به دلیل نبود گاردریل خطر متوجه شهروندان است از طرفی نبود سیل بند سبب شده است تا در مواقع بارندگی امکان هدایت آب های سطحی وجود نداشته باشد.

این مسئول در ادامه به مشکلات تنها پارک شهر پاتاوه با حضور دو شهید گمنام پرداخت و گفت: پارک ولایت شهر پاتاوه که قبور دو شهید گمنام در آن به مدفون شده است، اما نبود و همچنین ضعف مدیران دولت قبلی و عدم توجه آنها سبب شده است تا امکانات رفاهی برای شهروندان در این پارک وجود نداشته باشد.

وی در پایان عنوان کرد: نبود روشنایی معابر، و نبود سرویس های بهداشتی از دیگر مشکلات مسیر اصلی شهر پاتاوه است.

انتهای پیام /