پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

مدیران غرب تهران از کرونا چه می‌گویند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مدیران غرب تهران از کرونا چه می‌گویند

تهران - ایرنا - با گسترش ویروس کرونا و تاکیدهای وزارت بهداشت، بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی متاسفانه همچنان برخی از افراد توصیه های لازم را راعایت نمی‌کنند و همین امر منجر به گسترش این ویروس منحوس در بین مردم شده است.

ماسک نزدن برخی افراد و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی، برگزاری مراسم عروسی و ترحیم و ازدحام در وسایل حمل و نقل عمومی، رعایت نکردن اصول بهداشتی از سوی برخی از اصناف، وضعیت شیوع کرونا در شهرستان های ملارد، اسلامشهرو بهارستان را از سفید به مرز هشدار کشاند و علاوه بر افزایش تعداد بستری ها در مراکز درمانی میزان مرگ و میرها نیز گسترش یافته است.

 شیوع کرونا در شهرستان ملارد در وضعیت هشدار قرار گرفت

فرماندار شهرستان ملارد گفت: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا، این شهرستان در وضعیت هشدار قرار گرفته است.

سجاد برنجی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مردم تقاضا داریم دستورالعمل‌های بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و فاصله گذاری اجتماعی را بیشتر رعایت کنند تا وارد مرحله قرمز نشویم.

وی تصریح کرد: باغ رستوران ها و تالارهای پذیرایی شهرستان ملارد در صورت سرو قلیان یا برگزاری مراسم‌های عروسی، ترحیم و دورهمی پلمب می شود.

برنجی تاکید کرد: بازرسان اتاق اصناف و نیروهای انتظامی مکلف هستند با صاحبان تالارهای برگزار کننده مراسم جشن یا ختم به شدت برخورد کنند.

فرماندار شهرستان ملارد گفت: بیشترین تمرکز مدیریتی و برنامه ریزی برای مقابله با کویید 19 بر مراگز پرازدحام و سرپوشیده معطوف شده است.

همچنین برنجی ادامه داد: بازرسی فرمانداری شهرستان ملارد مکلف است بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در ادارات نظارت کنند.

وی با بیان اینکه حمل و نقل عمومی یکی نقاطی است که باعث انتقال سریع ویروس کرونا در بین مسافران می شود، افزود: شهرداری ها نیز مکلف هستند بدون کوچکترین تخطی نکات و اصول بهداشتی در خصوص فاصله گذاری اجتماعی و ضدعفونی وسایل حمل و نقل عمومی را به صورت روزانه انجام دهند.

تعطیلی یک هفته‌ای برخی صنوف اسلامشهر

فرماندار شهرستان اسلامشهر نیز در همین خصوص گقت: براساس اعلام ستاد مقابله با کرونای استان تهران برخی صنوف از شنبه 21 تیرماه به مدت یک هفته تعطیل شدند.

مسعود مرسلپور افزود: کافه ها، کافی شاپ ها، قهوه خانه ها و همچنین تالارهای پذیرایی و باشگاههای ورزشی از جمله سالن های کشتی، ورزش های رزمی، بدنسازی، استخرهای سرپوشیده، مراکز تفریحی و شهربازی مشمول تعطیلی یک هفته ای هستند.

وی با بیان اینکه امروز باید اتاق اصناف، اتحادیه های مربوطه، اداره ورزش و جوانان، اداره صمت و شهرداری ها اطلاع رسانی لازم و اخطار مربوط به این تعطیلی را اعلام کنند، خاطرنشانکرد: واحدهای فوق الذکر در صورت فعالیت پلمب می شوند.

مرسلپور ادامه داد: برگزاری مراسم عروسی و تحریم و هرگونه همایش اجتماعی، فرهنگی و... نیز ممنوع است.

وی با توجه به محدودیت های بیمارستان امام رضا (ع) برای پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کرونا گفت: اگر مردم به کمک ما نیایند و همکاری و مشارکت جدی در راستای رعایت پروتکلهای بهداشتی از جمله ماسک زدن، پرهیز از ترددهای غیرضرور و رعایت فاصله گذاری اجتماعی نداشته باشند با مشکل پذیرش و بستری بیماران مواجه می شویم.

مرسلپور با بیان اینکه فرهنگسازی و توجه به امر پیشگیری در شرایط فعلی مهمترین وظیفه ماست اضافه کرد: برای حفظ سلامتی و جان خود و عزیزانمان باید بیماری کووید -19 را جدی بگیریم و موارد بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنیم.

اعمال محدودیت های مقابله با کرونا در شهرستان بهارستان 

همچنین فرماندار شهرستان بهارستان گفت: برای مقابله با ویروس کرونا محدودیت هایی از جمله تعطیلی شهربازی ها تا نحوه فعالیت رستوران ها در این شهرستان اجرا می شود.

مجتبی خانجانی، بازگشایی رستوران ها فقط با چیدمان دو صندلی در هر میز و به صورت ضربدری اقامه نماز میت در فضای باز، تعطیلی شهر بازی ها، استخر ها، ورزش های پر برخورد و تعطیلی قلیان سراها و تالارهای پذیرایی را از جمله محدودیت های در نظر گرفته شده برای مقابله با کویید 19 در بهارستان برشمرد.

خانجانی تاکید کرد: ناظران شبکه بهداشت و درمان به صورت مستمر و در ساعات مختلف باید از پایانه حمل و نقل بازدید و نحوه ضدعفونی معابر و رستوران ها را به صورت گزارش به فرمانداری ارائه دهند.

اگرچه این ویروس بسیار خطرناک و مرگبار است اما به راحتی با استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی می توان از ابتلا به آن جلوگیری کرد.

با حضور در اجتماع هایی نظیر مراسم عروسی و ترحیم یک خوشی گذرا یا یک سوگواری برای همدلی را به حسرت ابدی تبدیل نکنیم چراکه این سهل انگاری نه تنها گریبانگیر ما شده و زحمت کادر درمان را نیز دوچندان می کند،

پزشکان و پرستاران با پوشاندن صورت خود و بر تن کردن لباسی از جنس پلاستیک گرمای جان فرسا و ایستادن طولانی مدت بر سر بالین بیماران را تحمل می کنند، سزاوار نیست در این شرایط عرصه را بر کارکنان خدوم حوزه بهداشت تنگتر کنیم.

بی توجهی به دستورالعمل های وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا علاوه بر تهدید سلامت فردی، هزینه های متعدد و بسیار سنگینی بر جامعه تحمیل می کند.

براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در روز یکشنبه 22 تیرماه جاری و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 186 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شده که هزار و 499 نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید19 در کشور به 257 هزار و 303 نفر رسیده است. همچنین در طول 24 ساعت گذشته، 194 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 12 هزار و 829 نفر رسیده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*