دوشنبه 1 تیر 1405

مدیران مهدوی از سرزنش هیچ ملامتگری هراس ندارند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
مدیران مهدوی از سرزنش هیچ ملامتگری هراس ندارند

جمعه‌های مهدوی در راستای ارتقا سطح آگاهی عموم جامعه نسبت به امام زمان (عج) در «پایگاه تحلیلی خبری شیرازه» هر هفته روز آدینه منتشر خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، جمعه های مهدوی در راستای ارتقا سطح آگاهی عموم جامعه نسبت به امام زمان (عج) در «پایگاه تحلیلی خبری شیرازه» هر هفته روز آدینه منتشر خواهدشد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین حدائق کارشناس علوم مذهبی و قائم مقام بنیاد مهدی موعود (ع) استان فارس در یادداشتی اختصاصی به تشریح ویژگی مدیران مهدوی پرداخت و نوشت:

قال الله تبارک و تعالی: یا أیها الذین آمنوا من یرتد منکم عن دینه فسوف یأتی الله بقوم یحبهم ویحبونه أذل علی المؤمنین أعز علی الکافرین یجاهدون فی سبیل الله ولا یخافون لوم لائم ذلک فضل الله یؤتیه من یشاء والله واسع علیم (54مائده) ای کسانی که ایمان آورده‌اید! هر کس از شما، از آیین خود بازگردد، (به خدا زیانی نمی‌رساند؛ خداوند جمعیتی را می‌آورد که آنها را دوست دارد و آنان (نیز) او را دوست دارند، در برابر مؤمنان متواضع، و در برابر کافران سرسخت و نیرومندند؛ آنها در راه خدا جهاد می‌کنند، و از سرزنش هیچ ملامتگری هراسی ندارند. این، فضل خداست که به هر کس بخواهد (و شایسته ببیند) می‌دهد؛ و (فضل) خدا وسیع، و خداوند داناست. 6_از سرزنش هیچ ملامتگری هراس ندارند در مطالب گذشته و با استفاده از آیه شریفه 54 سوره مبارکه مائده پنجمین ویژگی از ویژگی های کارگزاران مهدوی و آنان که در جامعه آرمانی منتظر و زمینه ساز به دنبال ایجاد بسترهای مناسب جهت زمینه‌سازی برای ظهور هستند را تلاش و کوشش در راه خدا و با نیت خالصانه و خدا محورانه بیان نمودیم و گفتیم یک مدیر مهدوی هیچگاه از تلاش برای خدا و کوشش برای اعتلای پرچم برافراشته میهن ملول و خسته نشده و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند. اما در این جلسه پیرامون ششمین و آخرین ویژگی از ویژگیهای مدیران مهدوی با استناد به آیه شریفه مذکور، که همان نهراسیدن از سرزنش ملامت گران است، نکاتی را تقدیم می نماییم. در حقیقت باید گفت کسی که برای خدا و در راه رضای امامش تلاش می‌کند و هدف برای او جلب رضایت امام زمان عج است، اگر در مورد استهزا و سرزنش و تمسخر دشمنان دین ملامت گران قرار گرفت، هیچگاه از مسیر دین جدا نشده و این سرزنش در او هیچ اثری ندارد. کمترین فایده روحیه مخلصانه و خدا محوری در زندگی بی اعتنائی به سرزنش سرزنش کنندگان است. آنچه به طور خاص از این آیه شریفه برداشت می شود این است که دشمن همیشه و در همه حال به دنبال تضعیف روحیه جبهه اسلام و انقلاب بوده و در کمین است تا با ایجاد جنگ روانی جلوی پیشروی ها موفقیتهای لشکریان اسلام را بگیرد آنچه خدا از مومنین در این آیه شریفه طلب می کند به عنوان یکی از ویژگی های منتظرین امام زمان از آن یاد می شود مشغول شدن به همین دسیسه های دشمن و نهراسیدن از جبهه کفر و ضد انقلاب است. زمانی که علی ع مالک اشتر نخعی را برای حکمرانی بر مصر به سمت مردم آن دیار روانه نمود، در نامه ای به مردم مصر او را با ویژگیهایی توصیف نموده و همان موارد را از معیارهای انتخاب وی برای وظیفه ولایتداری برشمرده است از جمله: 1- محافظت و حراست از مسؤولیت (تعهد و احساس مسؤولیت)، 2- کوشا و فعال بودن، 3- شجاعت و نترسیدن از دشمن، 4- صلابت و شجاعت بر بدکاران، 5- قاطعیت و برندگی در امور، 6- اطاعت از رهبری و امام جامعه، 7- خیرخواه مردم بودن، 8- بر معیار حق عمل نمودن (حقگرایی)، 9- برخورداری از تدبیر و قدرت حل مشکلات. "... من بنده ای از بندگان خدا را به سوی شما فرستادم که در روزهای وحشت نمیخوابد و در لحظههای ترس از دشمن روی نمیگرداند، بر بدکاران از شعلههای آتش تندتر است، او مالک پسر حارث مذحجی است. آنجا که با حق است، سخن او را بشنوید، و از او اطاعت کنید، او شمشیری از شمشیرهای خداست که نه تیزی آن کند میشود، و نه ضربت آن بیاثر است. اگر شما را فرمان کوچ کردن داد، کوچ کنید و اگر گفت بایستید، بایستید، که او در پیشروی وعقبنشینی و حمله، بدون فرمان من اقدام نمیکند. مردم مصر، من شما را بر خود برگزیدم که او را برای شما فرستادم، زیرا او را خیرخواه شما دیدم، و سرسختی او را در برابر دشمنانتان پسندیدم." چه نیکو است که مسئولین امروز جامعه ما نیز همین نامه علی ع را سرلوحه زندگی خود قرار داده و ویژگیهای مالک را در خود نهادینه نمایند که در این صورت به یقین پیروزی قطعی بوده و جامعه آرمانی منتظرانه شکل خواهد گرفت. رهبر انقلاب در سال 65 و در تشریح آیه شریفه ی مورد بحث ما در شب رحلت رسول اکرم ص فرمودند: از نظر من کمترین تردیدی وجود ندارد که این بعثت به بیداری عمومی مسلمین منتهی خواهد شد؛ یعنی جمهوری اسلامی و این نظام دوباره‌ی اسلام و حیات دوباره‌ای که اسلام پیدا کرده و بعد از گذشت قرنهای متمادی، باز یک جامعه‌ای با الگوی نبوی و با همان ضوابط به وجود آمده و به سمت تکامل ان‌شاءالله روزبه‌روز به پیش میرود، یک مژده است برای اینکه دنیا با یک ایده‌ی جدید، با یک فکر جدید آشنا شده. البته اگر ما خوب حرکت بکنیم، خوب امتحان بدهیم و اسلام را که در زندگی ما و در حرکت ما و در خصوصیات برخوردهای ما امروز توسط مردم دنیا مطالعه میشود - خوب ارائه بدهیم و نشان بدهیم، این بیداری موفق‌تر و زودتر انجام خواهد گرفت. اگر ما هم بفرض نتوانیم راه خودمان را ادامه بدهیم، فسوف یأتی الله بقوم یحبهم ویحبونه؛ این حرکت، یک حرکتی است که توقف‌ناپذیر است و پروردگار در جای دیگری، ملت دیگری، امت دیگری را برخواهد انگیخت که اسلام و قرآن را آنها بلند کنند؛ اما امروز این امانت دست ما است و امیدوارم که بتوانیم این امانت را ان‌شاءالله بخوبی پیش ببریم و به سرمنزل مقصود برسانیم. پس در این مسیری که توقف ناپذیر بوده و قطعا به سرمنزل مقصود خواهد رسید، باید مراقب باشیم که در بازی های دشمن گرفتار نشده و از ملامت کنندگان و سرزنش کنندگان بیمناک نشویم بلکه با قدرت به مسیری که بر آن با امام خود عهد بستیم تا رسیدن زمان وقوع ظهورش ادامه دهیم. انتهای پیام /
مدیران مهدوی از سرزنش هیچ ملامتگری هراس ندارند 2