دوشنبه 9 مهر 1403

مدیرعامل شرکت توسعه اماکن ورزشی: 211 طرح ورزشی آماده افتتاح است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مدیرعامل شرکت توسعه اماکن ورزشی: 211 طرح ورزشی آماده افتتاح است

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گفت: 211 طرح ورزشی از محل اعتبارات ملی و استانی آماده افتتاح داریم که از این تعداد 59 طرح شهری و 152 طرح روستایی است.

به گزارش ایرنا، علیرضا عاصم یوسفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در محل ساختمان وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: از این تعداد طرح ورزشی، 34 سالن ورزشی، 12 زمین بزرگ فوتبال، 12 زمین مینی فوتبال بزرگ، 140 زمین مینی فوتبال مصنوعی، 5 استخر سرپوشیده و یک خانه جوان است.

وی یادآور شد: از 621 طرح ورزشی امسال، 208 طرح در هفته دولت و 183 طرح در هفته تربیت بدنی افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی همچنین درباره بدهی فدراسیون‌ها به شرکت توسعه گفت: این شرکت کاملا دولتی و تحت نظارت دستگاه‌های نظارتی است که باید پاسخگوی اعداد باشیم. این شرکت در سال‌های اخیر بابت طلب های نگرفته مالیات پرداخت کرده است و پرداخت بدهی‌های فدراسیون به نفع ورزش کشور است.

وی درباره جانمایی طرح‌ها گفت: این امر برعهده استان‌ها است و رسالت شرکت توسعه فقط ساخت است. تا چهار ماه قبل پیشرفت طرح‌ها حدود 65 تا 75 درصد بود. جانمایی‌ها و نیاز سنجی این طرح‌ها از قبل انجام شده است.

عاصم یوسفی درباره ورزشگاه آزادی گفت: هنوز از کنفدراسیون فوتبال آسیا بصورت مکتوب موردی دریافت نکردیم. اما ورزشگاه آزادی در مجموع فرسوده است و ایرادهایی دارد که بسیاری از آن در چهار ماه گذشته به سمت بازسازی رفته است و برخی موارد هم رایگان اصلاح شده است. دستور وزیر ورزش و جوانان این است تا ورزشگاه بروز و بازسازی شود.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گفت: 288 طرح ورزشی به شرکت توسعه اختصاص دارد که بالای 65 درصد را دنبال کردیم که تعدادی از آن را در هفته دولت در 1401 به بهره برداری می‌رسانیم. به دنبال ساخت ساختمان برای متمرکز شدن فدراسیون‌ها در ورزشگاه آزادی هستیم.

عاصم یوسفی در ادامه درباره ورزشگاه 40 هزار نفری زنان در مجموعه ورزشی آزادی تهران گفت: این طرح 13 سال پیش آغاز شد اما به سرانجام نرسید و امسال با پیمانکار درباره ضرر و زیان وارده جلساتی برگزار کردیم و اکنون این طرح در اختیار شرکت توسعه است و امیدواریم باتکمیل آن در همین دولت به بهره‌برداری برسانیم.

وی درباره آزمایش طرح‌ها گفت: ما میراث‌دار گذشته هستیم و برخی طرح‌ها 40 درصد پیشرفت داشته و نمی‌توان تخریب کرد و در حال بررسی آمایش طرح‌ها هستیم. نگهداری طرح‌های استانی برعهده ادارات ورزش استان‌ها است.

مدیرعامل شرکت توسعه نگهداری اماکن ورزشی گفت: باید با کمی اصلاحات این 288 طرح نیمه تمام را که از گذشته مانده را به سرانجام رساند. عاصم یوسفی گفت: اگر طرح های نیمه تمام تکمیل نشود مستهلک می شود و این طرح در هر صورت جزو سرمایه های ملی کشور است. وی با بیان اینکه این طرح ها به اعتبار نیاز دارد گفت: در چهار ماه گذشته برخی طرح ها را به مرحله افتتاح رساندیم و در صددیم تا دیگر طرح ها را تکمیل کنیم اما قول نمی دهیم. مدیر شرکت توسعه در پاسخ به سوالی درباره زمین برای تیم های استقلال و پرسپولیس گفت: این دو تیم زمین تمرینی دارند و مشکلی ندارند. مدیر پرسپولیس گفته مشکلی درباره زمین ندارم و آنچه یحیی گل محمدی درباره نبود زمین می گوید از باشگاه باید پرسید. عاصم یوسفی درباره سوارکاری گنبد گفت: بازسازی این مجموعه با بهره بردار است. وی درباره ساختمانی برای فدراسیون ها گفت: مالک مجموعه آزادی وزارت ورزش است و در نظر داریم برجی برای فدراسیون ها احداث کنیم. مدیرعامل شرکت توسعه درباره تبلیغات محیطی گفت: 10 درصد از هزینه های تبلیغات محیطی مربوط به شرکت توسعه است

ادامه دارد...

برچسب‌ها