جمعه 31 فروردین 1403

مدیرکل ارشاد فارس: هزار عنوان کتاب طی یک سال در فارس منتشر شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مدیرکل ارشاد فارس: هزار عنوان کتاب طی یک سال در فارس منتشر شد

شیراز - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اعلام کرد: در یک سال گذشته بیش از هزار عنوان کتاب با متوسط تیراژ هزار نسخه در فارس منتشر شده است.

صابر سهرابی شنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن گرامیداشت 14تیرماه، روز قلم این مناسبت را زمینه ای مناسب برای ارجگذاری اندیش‌ورزان دانست و گفت: هم‌اکنون در استان فارس 100 کانون ادبی و بیش از 50 مؤسسه فرهنگی و پژوهشی در حوزه پژوهش‌های ادبی فعال‌اند و جوانانی علاقه مند، بی‌هیچ چشمداشتی، روشنگرانه و آزادانه در این فضا مشغول هستند.

وی افزود: بیش از 150 مرکز نشر در حوزه چاپ، نشر و پخش نوشتارها در استان فارس خدمات ارائه می‌کنند؛ همچنین همچنین بیش از 300 رسانه برخط و چاپی در زمینه‌های گوناگون به تولید محتوا می‌پردازند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس گفت: 10 انتشارات در استان فارس به صورت ویژه در زمینه دفاع مقدس فعالیت دارند که در سه ماه نخست امسال بیش از 30 عنوان کتاب منتشر کرده‌اند.

سهرابی ادامه داد: کتاب‌های دفاع مقدس با مضامینی همچون خاطرات، داستان و رمان، شعر و پژوهش‌های تحلیلی از رزمندگان استان فارس نوشته شده است.

دبیر شورای فضای مجازی استان فارس بیان کرد: فضای مجازی در سال‌های اخیر، زمینه‌ای برای حضور فعال‌تر نویسندگان را فراهم آورده است که به تولید و انتشار محتوای فرهنگی انجامیده است و نویسندگان و فعالان حوزه قلم فارس با بهره‌گیری مناسب از آن توانسته‌اند با بیش از میلیون‌ها بیننده، تأثیرگذار باشند.

*س_برچسب‌ها_س*