سه‌شنبه 10 مهر 1403

مدیرکل ورزش و جوانان: سرانه ورزشی اصفهان 1.11 برابر بیشتر شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مدیرکل ورزش و جوانان: سرانه ورزشی اصفهان 1.11 برابر بیشتر شد

اصفهان - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان گفت: سرانه ورزشی این استان در سال گذشته به 0.365 متر مربع به ازای هر نفر رسید که در مقایسه با سال آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید، حدود 1.11 برابر رشد داشته است.

محمدسلطان حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال 91 سرانه ورزشی 0.321 متر مربع به ازای هر نفر بود و این رقم به صورت پلکانی افزایش یافت و به عدد یادشده رسیده است.

وی اضافه کرد: اکنون 564 مکان ورزشی زیرمجموعه ورزش و جوانان در استان وجود دارد که بیشترین آنها سالن چند منظوره با 250 و سالن رزمی با 105 و کمترین آنها پیست اسکیت با یک و مانژ سوارکاری با 2 مورد است.

مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان، اعتبارات استانی این اداره کل در سال 98 را حدود 677 میلیارد ریال و اعتبارات ملی را بالغ بر 239 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در سال جاری طرح‌های متعدد ورزشی در استان افتتاح شد که 14 مورد آن در هفته دولت و 10 طرح نیز همزمان با دهه فجر خواهد بود.

سلطان حسینی تصریح کرد: با افتتاح طرح‌های ورزشی هفته دولت امسال که افزون بر 80 میلیارد و 600 میلیون ریال هزینه در برداشت، بیش از 22 هزار متر مربع به فضای ورزشی استان اضافه و این میزان از محل اعتبارات ملی، استانی و کمک های شهرداری‌ها، تعاونی‌ها و خیران تامین شد.

مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان ادامه داد: 11 طرح از این تعداد زمین چمن مصنوعی در دولت آباد واقع در شهرستان برخوار، زیار، حیدرآباد، رامشه واقع در شهرستان اصفهان، آغچه بدی، پیربکران، طاد واقع در شهرستان فلاورجان، امام زاده علی اکبر شهرستان‌های شهرضا، فریدونشهر، جوهرستان مبارکه و سوران واقع در تیران و کرون بود.

سلطان حسینی افزود: زمین گلف مجموعه ورزشی کوثر ملک شهر و سالن کشتی شهید نصر اصفهان و سالن رزمی 22 بهمن مبارکه دیگر طرح‌های افتتاح شده استان اصفهان در زمان یاد شده بود.

وی با اشاره به طرح‌های دهه فجر امسال اظهارداشت: این طرح‌ها در شهرستان‌های اصفهان، مبارکه، تیران و کرون و برخوار به بهره برداری خواهد رسید و حدود 12 هزار مربع به فضای ورزشی استان خواهد افزود.

مدیرکل ورزش و جوانان ادامه داد: این طرح ها شامل سالن رزمی 22 بهمن مبارکه و مجموعه حصه دارک بعلاوه زمین‌های چمن مصنوعی سوران، سین، شاپورآباد، خورزوق، طالخونچه، زیار، حیدرآباد و قهجاورستان است و برای آنها حدود 57 میلیارد ریال، بیشتر از محل اعتبارات ملی هزینه می‌شود.

وی با اشاره به آمار ورزشکاران سازمان یافته در این استان تصریح کرد: شمار ورزشکاران سازمان یافته طی سال های 91 تا 97 از 252 هزار و 277 به 311 هزار و 616 نفر رسیده و حدود 24 درصد رشد داشته، مقایسه 2 سال یاد شده افزایش 17 درصدی ورزشکاران دعوت شده به اردوهای تیم ملی را هم نشان می‌دهد.

سلطان حسینی ادامه داد: استان اصفهان پس از تهران بیشترین شمار بیمه شده ورزشی را دارد و در بین رشته‌ها، همگانی، فوتبال، بدنسازی و پرورش اندام، والیبال و ژیمناستیک رده های اول تا پنجم از حیث شمار ورزشکاران بیمه شده هستند.

وی با بیان اینکه سال قبل 528 ورزشکار از این استان در تیم‌های ملی برگزیده شدند، خاطرنشان کرد: این در حالیست که برای مثال در سال 92، کمی بیش یکصد نفر این عنوان را کسب کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان اضافه کرد: مجموع عناوین کسب شده انفرادی و تیمی در مسابقات کشوری به ترتیب، 59 و 97 درصد رشد داشته و به بیش از سه هزار عنوان در سال گذشته می‌رسد.

به گفته سلطان حسینی، کسب عناوین انفرادی و تیمی در مسابقات آسیایی، بین المللی و جهانی در سال گذشته بیش از 470 مورد بود و این در حالیست که برای مثال در سال 92، 115 نفر در رویدادهای یاد شده مقام‌های اول تا سوم را بدست آوردند.

وی با بیان اینکه باشگاه‌ها نقش ویژه ای در فراگیری و گسترش ورزش ایفا می‌کنند و تعدد آنها به افزایش ورزشکار و کسب مقام‌های بهتر می‌انجامد، اظهارداشت: 6 سال قبل 670 باشگاه در استان فعال بودند و این تعداد در سال قبل به یک هزار و 388 باشگاه افزایش یافت.

مدیرکل ورزش و جوانان به مقوله آموزش بعنوان رکن توسعه اشاره و خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی و کارگاه‌ها چه در حالت اعزام و چه میزبانی بطور جدی در دستور کار اداره کل و هیات‌ها قرار گرفت و بر همین اساس 2 هزار و 370 دوره آموزشی در سال گذشته برگزار شد، این در حالیست که 6 سال قبل یعنی سال 92، برگزاری 692 دوره به ثبت رسید.

*س_برچسب‌ها_س*