جمعه 10 فروردین 1403

مدیر بهداشت اردستان: دستگاه قضایی با ناقضان دستورالعمل‌های بهداشتی برخورد کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مدیر بهداشت اردستان: دستگاه قضایی با ناقضان دستورالعمل‌های بهداشتی برخورد کند

کاشان - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: دستگاه قضایی شهرستان با متخلفانی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند برخورد کند تا پزشکان و پرستاران بتوانند برای خدمات‌رسانی به بیماران بیشتر تلاش کنند.

حسن ذبیحی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: تذکرهای نیروهای انتظامی و بسیجیان فعال در طرح گشت کرونایی به کسانی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی‌کردند موثر بوده است و امید می‌رود با همکاری دستگاه قضایی گام‌های مثبتی در حوزه سلامت مردم منطقه برداشته شود.

وی با اشاره به اثرگذاری اعمال محدودیت‌ها در کاهش شناسایی و بستری مبتلایان به ویروس کرونا افزود: نتیجه تجمع‌های مردمی که بیشتر به دلیل فوت بستگان بوده به افزایش موارد بستری بیماران کرونایی منجر شده است و در حال حاضر بی‌تفاوتی خاصی بین برخی شهروندان در موضوع کرونا مشاهده می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان بیان کرد: آسیب‌ها و خسارت‌های ناشی از ویروس کرونا به حدی بود که هیچ‌کس نمی‌تواند از خطرات آن اظهار بی‌اطلاعی کند و در واقع رفتار کرونا به نوعی بازتاب رفتار مردم است و هر مقدار مردم هدفمند عمل نکنند، این ویروس جولان می‌دهد.

وی تصریح کرد: شبکه بهداشت و درمان خود را شریک غم خانواده‌هایی می‌داند که به واسطه این ویروس داغدار شدند اما در شرایط کنونی موضوعی که موجب افزایش شیوع بیماری می‌شود، تجمع‌ها است که با تاسف این مهم در مراسم ختم درگذشتگان رعایت نمی‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان اضافه کرد: محدودیت‌ها در حال حاضر تنها از مکان‌های ورزشی و مدرسه‌ها برداشته شده است اما مکان‌های مذهبی و آیین‌های نماز جمعه و جماعت همچنان نباید دایر باشد که در این زمینه نیازمند همکاری روحانیون شهرستان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری در زمان حاضر بهترین روش مقابله با کرونا به شمار می‌رود، گفت: بهترین اقدام برای پیشگیری از ویروس کرونا این است که دولت بودجه ویژه‌ای برای شناسایی موارد مثبت مبتلایان به کرونا در نظر بگیرد و قانونی سخت برای قرنطینه خانگی وضع نماید.

ذبیحی با اشاره به اینکه 51 درصد مبتلایان به کرونا در اردستان دارای بیماری زمینه‌ای بودند، اضافه کرد: هفت نفر زیر پنج سال، 38 نفر بین 6 تا 18 سال، 52 نفر افراد 19 تا 30 سال، تعداد 74 نفر سنین 41 تا 50 سال، 85 نفر بین 51 تا 60 سال و 209 نفر بالای 60 سال سن داشتند.

بیماری ویروسی کرونا 2019 (COVID-19) که نخستین بار در ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

545 هزار و 286 نفر تا کنون در کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند که از میان آنها 438 هزار و 709 نفر بهبود یافتند و 31 هزار و 346 نفر فوت کردند.

شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر، در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*