جمعه 28 اردیبهشت 1403

مراسم بزرگداشت مرحوم شیبانی، نوزدهمین رئیس دانشگاه تهران برگزار می‌شود

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
مراسم بزرگداشت مرحوم شیبانی، نوزدهمین رئیس دانشگاه تهران برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آیین بزرگداشت مرحوم دکتر عباس شیبانی، نوزدهمین رئیس دانشگاه تهران روز شنبه 10 دی ماه 1401 در مسجد دانشگاه تهران برگزار می‌شود. دکتر سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران نیز در پی درگذشت دکتر عباس شیبانی رئیس اسبق دانشگاه تهران و استاد فقید این دانشگاه، پیام تسلیتی صادر کرد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، در متن این پیام آمده است: «درگذشت...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آیین بزرگداشت مرحوم دکتر عباس شیبانی، نوزدهمین رئیس دانشگاه تهران روز شنبه 10 دی ماه 1401 در مسجد دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

دکتر سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران نیز در پی درگذشت دکتر عباس شیبانی رئیس اسبق دانشگاه تهران و استاد فقید این دانشگاه، پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، در متن این پیام آمده است:

«درگذشت دکتر عباس شیبانی، چهره خدوم و اخلاق‌مدار و نوزدهمین رئیس دانشگاه تهران که با پنج دوره نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی و سه دوره عضویت در شورای اسلامی شهر تهران، همواره دغدغه پیشرفت میهن اسلامی و رفع مشکلات و تنگناهای مردم را داشت، مایه تأثر و تالم عموم مردم ایران و بویژه دانشگاهیان و دوستداران این استاد فقید و سیاستمدار مردمدار شد.

حضور دکتر شیبانی در نهادهای انقلابی و مسئولیت‌های اجرایی تراز اول در آغازین سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در ادامه، بیش از سه دهه نقش‌آفرینی در مهمترین رکن نهاد قانونگذاری کشور و همچنین پارلمان شهری، نشان می‌دهد که این مبارز انقلابی دوران ستم‌شاهی، همواره با اراده‌ای راسخ و روحیه‌ای خستگی‌ناپذیر در مسیر دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاد.

سبک زندگی استاد فقید دکتر عباس شیبانی و همچنین استمرار حضورش در عرصه‌های تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری، همواره برای مدیران نسل‌های مختلف جمهوری اسلامی و دوستداران ایران، امیدآفرین، قابل احترام و الهام‌بخش بود؛ چراکه در همه سال‌های حیات پربار و پربرکت خود، با وجود همه کاستی‌ها و مشکلات در کشور، جوانان را به دستاوردهای انقلاب اسلامی متوجه می‌ساخت و به تداوم اصلاح امور امیدوار می‌کرد. او در عین نام‌آوری، متواضع بود و خوشنام ماند.»