جمعه 14 اردیبهشت 1403

مراسم ترحیم آیت‌الله ناصری در اصفهان برگزار شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مراسم ترحیم آیت‌الله ناصری در اصفهان برگزار شد

اصفهان - ایرنا - مراسم ترحیم و بزرگداشت عالم وارسته آیت‌الله شیخ محمدعلی ناصری، روز دوشنبه در مسجد جامع اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم که از سوی بیت آن مرحوم برگزار شد، علاوه بر مسوولان استانی و کشوری، اقشار مختلف مردم اصفهان نیز حضور داشتند.

یکی از اساتید حوزه علیمه قم در این مراسم، آیت‌الله ناصری را شخصیتی "عامل به گفتار" دانست و گفت: رابطه آن عالم جلیل‌القدر با امام زمان (عج)، تنگاتنگ بود.

آیت‌الله علی نظری مُنفرد، آن مرحوم را انسانی ساده‌زیست و خلیق عنوان کرد و افزود: آیت‌الله ناصری همیشه تبسم بر لب داشت و عالمی مردمی بود.

وی اظهار داشت: مردم ما روحانیون، صادق، درست‌کردار، شایسته، نیکوکار، عفیف و راستگو را دوست دارند که همه این ویژگی‌ها در وجود آن عالم بزرگوار وجود داشت.

استاد حوزه علمیه افزود: آیت‌الله ناصری علاوه بر خدمات اجتماعی و عام‌المنفعه بسیاری که برای مردم بر جا گذاشت، مدارسی نیز برای تربیت طلاب اختصاص داد.

وی، یکی از خصوصیات مهم آیت‌الله ناصری را تبلیغات موثر آن مرحوم عنوان کرد و گفت: ایشان هم در محیط خود و هم توسط رسانه‌ها به تبلیغ دین اسلام می‌پرداختند بطوریکه مردم نقط دوردست، با وجود اینکه ایشان را ندیده بودند ولی دوستشان داشتند.

آیت‌الله نظری منفرد همچنین با اشاره به حضور گسترده و باشکوه مردم در مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مرحوم آیت الله ناصری گفت: این حضور نشانه محبوبیت قلبی این عالم بزرگوار در بین مردم است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله شیخ محمدعلی ناصری استاد اخلاق و مدرس حوزه علمیه اصفهان، روز جمعه چهارم شهریور در یکی از مراکز درمانی اصفهان به دیار باقی شتافت.

در پی ارتحال این سالک الی‌الله، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی ایشان را «عالمی بزرگوار و معلم اخلاق» توصیف کردند که «وظیفه بزرگ تزکیه و نشر معارف اخلاقی اسلام را تکلیف خویش دانسته و با بهره‌مندی از خشیت و خُضوع دل نورانی خود، بیان اثرگذار و نافذی را در این جهت به کار می بردند».

مراسم تشییع و خاکسپاری آن مرحوم روز گذشته (6 شهریور) از میدان احمدآباد به سمت گلستتان شهدای اصفهان برگزار و در جوار آرامگاه شهدای گمنام به خاک سپرده شد.

آیت‌الله ناصری دولت‌آبادی، سال 1309 هجری شمسی در شهر دولت‌آباد بُرخوار در10 کیلومتری شمال شهر اصفهان در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. پدر او زاهد مُتقی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد باقر ناصری نام داشت که خود در شمار عالمان فرهیخته آن دوران بود. وی بعنوان استاد برجسته اخلاق و مُدرس حوزه علمیه اصفهان، سالیان متمادی در مسجد "کمرزرین" این شهر به ترویج اسلام و معرفی امام زمان (عج) مشغول بود.

در پی ارتحال این عالم وارسته، استاندار اصفهان روزهای پنجم، ششم و هفتم شهریور را در استان اصفهان عزای عمومی اعلام کرد.

برچسب‌ها