پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

مراقب شیوه جدید کلاهبرداری اینترنتی از طریق "حواله‌های پایا و ساتنا" باشید!

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
مراقب شیوه جدید کلاهبرداری اینترنتی از طریق "حواله‌های پایا و ساتنا" باشید!

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت با اشاره به اینکه تعداد مالباختگان یک شیوه سرقت اینترنتی فراتر از تعداد مالباختگان دیگر پرونده‌های سایبری شد است، در خصوص این شیوه کلاهبرداری از طریق "حواله‌های پایا و ساتنا" هشدار داد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سرهنگ داود معظمی گودرزی؛ رئیس پلیس فتای پایتخت اظهار کرد: اخیرا متهمان بواسطه طراحی وبگاه‌هایی مشابه وبگاه بانکداری اینترنتی بانک‌ها مبادرت به سرقت اینترنتی از حساب به صورت برداشت حواله‌های پایا و ساتنا می‌کنند.

وی افزود: شهروندان از جستجو کردن در موتورهای جستجوگر نظیر گوگل و... برای دست یافتن به آدرس وبگاه بانکداری مدنظر خود خودداری کنند و آدرس صحیح و مطمئن را از صفحه اصلی پایگاه بانک خود و یا منابع معتبر استخراج کنند و آدرس دریافتی تنها به صورت دستی توسط مشتری در نوار آدرس مرورگر وارد شود.

این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه شهروندان اطلاعات هویتی و بانکی خود را در گوشی‌های تلفن همراه خود ذخیره نکنند، افزود: در فضای مجازی آگهی‌های دروغین متعددی مبنی بر استخدام و کسب درآمد بالا در زمینه نرم افزارها و... وجود دارد که باید با بررسی مجوزهای فعالیتی از صحت و سقم آن کسب و کار اطمینان حاصل کنند و از ارسال تصاویر هویتی و اطلاعات بانکی خود نظیر تصویر کارت شناسایی ملی، تصویر سلفی چهره و تصویر کارت بانکی خود از بسترهایی نظیر شبکه‌های اجتماعی واتساپ، تلگرام و... خودداری کنند.

گودرزی توضیح داد: برنامه‌های مرتبط به خدمات بانکداری را حتما از منابع معتبر و رسمی نظیر وبگاه رسمی بانک خود دریافت نمایند و از نصب کردن برنامه‌های متفرقه که در فضای مجازی تبادل می شوند خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با تاکید بر اینکه هموطنان از واگذاری اطلاعات بانکی و هویتی خود به شخص ثالث خودداری نمایند توصیه کرد: شهروندان می توانند برای ارتقاء اطلاعات سایبری خود به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند و هرگونه موارد مشکوک را نیز از این طریق اطلاع رسانی کنند.

قتل مسلحانه هم محله‌ای با شلیک گلوله در جنوب تهران قتل یک پیرزن با 30 ضربه چاقو توسط فرزندش در جنوب تهران!