جمعه 31 فروردین 1403

مربی ایرانی تیم فوتسال عراق: اعتماد به مربی بدنساز سخت است / بازیکنان عراقی باهوش هستند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مربی ایرانی تیم فوتسال عراق: اعتماد به مربی بدنساز سخت است / بازیکنان عراقی باهوش هستند

تهران - ایرنا - مربی بدنساز ایرانی تیم ملی فوتسال عراق گفت: اعتماد به مربی بدنساز سخت است و من از بابت اعتماد سید محمد ناظم‌الشریعه به من از او تشکر می کنم.

وهاب خان‌احمدی مربی بدنساز ایرانی تیم ملی فوتسال عراق که به تازگی به کادرفنی این تیم اضافه شده، اظهار داشت: من کارم را از فوتبال شروع کردم. فوتبالیست بودم و تا رده امید در تیم عقاب بازی می‌کردم اما با یک مصدومیت شدید، مسیر حرفه‌ای من در ورزش تغییر کرد. بعد مصدومیت دوست نداشتم از ورزش بیرون بیایم. چون مصدوم شده بودم با مرحوم محمود طباطبایی شروع به کار کردم و همان زمان به کار مربیگری در بدنسازی علاقمند شدم.

وی ادامه داد: شروع کردم به ارتباط گرفتن با مربیانی که با آن دوست بودم و از تیم مقاوت شروع کردم. مدارکم را گرفتم و بعد آن در تیم احسان ری نیز کار کردم و و بعد از آنجا وارد فوتسال شدم با رضا لک که سرمربی تیم فوتسال میثاق بود، کارم را شروع کردم. سال بعد با تیم فوتسال شهید منصوری قرچک که سال آخر تیمداری آن‌ها بود، کار کردم و دوباره به فوتبال برگشتم و یکسال در پیکان و یک سال هم با همن افاضلی در لیگ یک بودم. بعد آن دوباره با حمید تقوی آشنا شدم و به تیم لیگ برتری ستارگان ورامین و سال بعد آن نیز دوباره به عنوان دستیار به تیم فوتبال شهید قندی یزد رفتم.

مربی بدنساز تیم ملی فوتسال عراق اضافه کرد: سال گذشته دوباره کارم را در فوتسال و با تیم راگاشهر ری آغاز کردم و امسال نیز سید محمد ناظم‌الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال عراق اطلاعاتی از محمد کشاورز در خصوص من گرفت و بعد آن در تیم عراق همکار شدیم.

خان‌احمدی در مورد همکاری‌اش با ناظم‌الشریعه عنوان کرد: او یکی از شریف‌ترین آدم‌هایی است که دیدم. ناظم‌الشریعه انسانی فوق‌العاده و معتقد است. او با من به طور کامل روراست بوده و اعتماد کامل دارد. ناظم‌الشریعه دست من را در تیم عراق برای کار کردن باز گذاشته و با دستور او تمام وسائلی که برای بدنسازی می‌خواستم، با بهترین برند تهیه شده است. در حال حاضر با تیم عراق در اردوی شیراز هستیم و کار در این تیم به بهترین نحو در حال انجام است. حمید شاندیزی و میشل پطورس دیگر دستیاران ناظم‌الشریعه نیز کمک زیادی به من می‌کنند تا کار به خوبی پیش برود.

وی در مورد نحوه کارش با بازیکنان عراقی گفت: در این چند روزه که آمدم واقعا کار را سریع یاد می‌گیرند. بیشتر کار من با زبان بدن است اما با کمک مترجم و برخی اوقات به صورت دست و پا شکسته با زبان عربی کارم را انجام می‌دهم. بازیکنان عراق فوق‌العاده باهوش هستند و کار را به خوبی انجام می‌دهند.

مربی بدنساز تیم ملی فوتسال عراق در خصوص مدت همکاری‌اش با این تیم عنوان کرد: تا سال آینده با این تیم هستم و اگر قصد همکاری بیشتر داشته باشند، در خدمت آن‌ها هستم.

خان‌احمدی در پایان تصریح کرد: به بدنساز اعتماد کردن سخت است چرا که این یک کار تخصص است و مربی باید از همه جهات بروز باشد. مربی بدنساز باید بتواند هم از نظر فیزیکی، هم از نظر ذهنی و هم تاکتیکی کار کند. خدا را شکر ناظم‌الشریعه مربی حرفه‌ای است و از من خواسته تمرینات مدنظرم را در تیم اعمال کنم. از او برای اعتمادش تشکر می کنم و امیدوارم در آینده بتوانیم موفق عمل کنیم.

برچسب‌ها

مربی ایرانی تیم فوتسال عراق: اعتماد به مربی بدنساز سخت است / بازیکنان عراقی باهوش هستند 2