شنبه 21 مهر 1403

مرحوم «ناشر الاسلام گنابادی» با روحیه مردمی به تبلیغ دین پرداخت

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
مرحوم «ناشر الاسلام گنابادی» با روحیه مردمی به تبلیغ دین پرداخت

گناباد استاد حوزه و دانشگاه در گناباد گفت: مرحوم «حجت الاسلام مدنی ناشرالاسلام گنابادی» با ساده زیستی، روحیه مردمی، مبارزه با انحرافات و خدمت به مردم به تبلیغ دین پرداخت

گناباد استاد حوزه و دانشگاه در گناباد گفت: مرحوم «حجت الاسلام مدنی ناشرالاسلام گنابادی» با ساده زیستی، روحیه مردمی، مبارزه با انحرافات و خدمت به مردم به تبلیغ دین پرداخت

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی شامگاه دوشنبه در مراسم سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و اولین سالگرد ارتحال مرحوم حجت‌الاسلام مدنی ناشرالاسلام گنابادی در مسجد جامع و مصلی امام خمینی (ره) گناباد اظهار کرد: حضرت صدیقه طاهره (س) با قلب، زبان، جان و... دین خدا را یاری کرد.

استاد حوزه و دانشگاه در گناباد با اشاره به آیه 7 سوره مبارکه محمد، افزود: بر اساس بیان امیرالمومنین علی (ع) در نهج‌البلاغه خدا به یاری ما احتیاجی ندارد بلکه منظور از این آیه یاری دین خداوند است.

وی همچنین با اشاره به آیه دیگری از قرآن کریم مزد رسالت پیامبر (ص) را محبت اهل بیت (ع) عنوان کرد و گفت: یاری کردن دین خدا شیوه‌های مختلفی دارد که نصرت قلبی، زبانی، رفتاری، علمی، مالی، اجتماعی و جانی از مهمترین مصادیق آن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه داشتن محبت اهل بیت (ع) و تنفر از گناه در دل از مصادیق نصرت قلبی است، گفت: یکی از مهمترین شاخص‌های یاری نصرت زبانی و جهاد تبیین است که البته این نوع یاری کردن هزینه‌هایی هم دارد همان طوری که شخصیت‌های همچون هشام، عمار، اباذر و... در صدر اسلام در این راه هزینه‌هایی دادند.

استاد حوزه و دانشگاه در گناباد شیخ بهلول گنابادی و ناشرالاسلام گنابادی را از مصادیق بارز نصرت زبانی دین عنوان و اظهار کرد: شیخ بهلول در شهرهای مختلف با سخنرانی‌های خود به تبلیغ دین می‌پرداخت و شخصیتی مانند ناشرالاسلام گنابادی هم وقتی احساس کرد که در زادگاهش فرقه‌های ضاله در تلاش هستند تا در برابر مکتب اهل بیت (ع) انحراف ایجاد کنند از نجف به گناباد برگشت و با تألیف کتاب، سخنرانی و... در برابر عرفان‌های کاذب ایستاد.

وی با اشاره به ایجاد و ترویج عرفان‌های کاذب در برابر عرفان اسلامی، دنیای کنونی را دنیای جنگ اعتقادات بیان و تصریح کرد: بر اساس اعلام مسئولان، 97 درصد از جوانانی که در اغتشاشات چندماهه اخیر کشور بازداشت شدند، اهل نماز نبودند و بالای 60 درصد آنها هم مشروبات مصرف می‌کردند که این نشان می‌دهد متأسفانه در جنگ رسانه‌ای باخته‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با تاکید بر لزوم تبلیغ چهره به چهره دین گفت: نصرت رفتاری یکی از مصادیق مهم یاری دین است، چراکه با رفتاری می‌توان افراد را به دین علاقه‌مند و یا با رفتاری نامناسب مردم را نسبت به دین بدبین کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه باید هر کسی به اندازه خود در راه نصرت دین خدا تلاش کند، گفت: امثال شهید سلیمانی با رفتار و خدمات خود بذر محبت در دل مردم کاشتند.

وی با تاکید بر اینکه گاهی ساده زیستی تبلیغ دین است، گفت: افرادی همچون ناشرالاسلام گنابادی با ساده زیستی، روحیه مردمی، مبارزه با انحرافات و خدمت به مردم به تبلیغ دین پرداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی نصرت اجتماعی را از دیگر مصادیق مهم یاری دین خدا بیان و اظهار کرد: مسئولان با گره گشایی از مشکلات مردم و مردم هم با کمک به ازدواج جوانان و... می‌توانند در این زمینه نقش آفرینی کنند.