جمعه 10 فروردین 1403

مردم سختی‌ها را در صورت وجود صداقت تحمل می‌کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مردم سختی‌ها را در صورت وجود صداقت تحمل می‌کنند

تهران - ایرنا - نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مردم سختی‌ها را در صورت وجود صداقت و درستی تحمل می کنند، آنها حاضر هستند مشکلات را تحمل کنند اما صداقت و درستی می‌خواهند.

به گزارش روز دوشنبه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مسعود پزشکیان در آیین تکریم و معارفه معاون حقوقی و امور مجلس و مدیرکل دفتر بودجه وزارت آموزش پرورش با قدردانی از زحمات و تلاش علی عسکری، اظهار داشت: این مسوول بسیار خوش رفتار و خوش اخلاق است به طوری که می‌توانستیم به راحتی با وی ارتباط برقرار کنیم و این یکی از خصوصیات اخلاقی خوب و مثبت آقای علی عسگری است.

وی با بیان اینکه معاونت حقوقی و امور مجلس یکی از سخت‌ترین معاونت‌ها در وزارتخانه‌ها است، یادآور شد: مهم است که حق را چگونه به مخاطب برسانیم و جامعه امروز به این نیاز دارد.

نایب رییس اول مجلس با تاکید بر گفتن حق به زبان خوش، خاطرنشان کرد: نوع گفتار و رفتار ما باعث می‌شود که سرمایه اجتماعی شکل بگیرد.

پزشکیان فعالیت در حوزه مجلس را از کارهای سخت دانست و گفت: سطح توقعات و انتظارات نمایندگان مجلس بالا است در صورتی که منابع محدود است و دولت یا وزارتخانه‌ها قادر به برآورده کردن انتظارات نمایندگان مجلس نیستند و این موضوع کار در معاونت حقوقی و امور مجلس را سخت می‌کند.

به گزارش ایرنا، سعید اوحدی اخیرا با حکم وزیر آموزش و پرورش معاون حقوقی و امور مجلس این وزارتخانه و جایگزین علی عسکری شد.

اوحدی رییس پیشین سازمان حج و زیارت و رییس پیشین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است.

برای اجرایی کردن بودجه‌ریزی عملیاتی در آموزش و پرورش تلاش کرده‌ایم

علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: در 2 سال گذشته برای اجرایی کردن بودجه‌ریزی عملیاتی در آموزش و پرورش تلاش کرده‌ایم. وی با بیان اینکه منابع به‌تنهایی کارآمد نیست و مهم‌تر از منابع فرآیندها است که به‌کارگیری منابع را با نظام اثربخش به اهداف نزدیک می‌کند، اظهار داشت: در ابرسیستم آموزش و پرورش منابع بسیار اهمیت دارد اگر در این سیستم منابع در فرآیندهای درست تعریف نشوند هیچ اثر مثبتی در آن سیستم مشاهده نخواهیم کرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اسامی متعددی برای این معاونت مطرح می‌شود، گفت: با هر اسمی که کار کنیم اما وظیفه این معاونت، تامین منابع مالی، نیروی انسانی و فرآیندهای حاکم بر این منابع است.

الهیار ترکمن ادامه داد: منابع مالی به تنهایی موثر نیست و مهم‌تر از منابع مالی فرآیند ناظر برآن منابع است. بنابراین در ابرسیستم آموزش و پرورش تعریف درست منابع اهمیت زیادی دارد. اگر منابع در آموزش و پرورش که 105هزار واحد آموزشی و 15میلیون دانش‌آموز و 1میلیون پرسنل دارد را به درستی تعریف نکنیم این منابع درپیشبرد اهداف تاثیری نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه فرآیندها باید در قالب برنامه‌ریزی شکل بگیرد، گفت: آموزش و پرورش به دلیل نبود نظام برنامه‌ریزی ضربه خورده است و باید بر روی این موضوع حساس باشیم تا آسیب‌ها به نظام تعلیم و تربیت کمتر شود. یکی از دفاتر تأثیرگذار بر فرآیندهای حاکم بر منابع؛ دفتر برنامه، بودجه و مدیریت منابع است که برنامه‌های سالانه وزارت را به بودجه تعریف می‌کند و بر اساس سیاست بودجه کشور قرار می‌دهد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با یادآوری اینکه پرحجم‌ترین کار معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع در دفتر بودجه است، اظهار داشت: در سال‌های گذشته تلاش کردیم تا عملکرد برنامه‌ای داشته باشیم و بودجه براساس عملکرد تعیین شود، البته تخصیص‌ها ناکافی است و باعث می‌شود بر فعالیت‌های ما نیز اثر گذارد.

الهیارترکمن با بیان اینکه اصلی‌ترین وظیفه دفتر بودجه سیاست‌گذاری و تنظیم‌گری است، گفت: بودجه تکنیک بین‌رشته‌ای است و باید با تحلیل همراه باشد. در دو و نیم سال گذشته تلاش کرده ایم نظام بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد را اجرایی کنیم اما بودجه و تخصیص آن ناکافی است لذا کمبود بودجه خود را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: بودجه یک تکنیک بین رشته‌ای است و 11کارکرد دارد که فقط یکی از کارکردهای آن‌ها به صورت پول است در حالیکه امروز بودجه فقط به پول تعریف و معنا می‌شود.

الهیار ترکمن با تاکید براجرایی شدن بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد در آموزش و پروش افزود: در نظام‌های سازمانی کارایی و بهره‌وری مهم ترین اولویت سازمان ها هستند لذا باید مانع از اتلاف منابع در آموزش و پرورش شد. در همین راستا دفتر بودجه باید تلاش کند با برنامه‌ریزی این مقدار اتلاف را کاهش دهد تا در بودجه عملکردی مطلوب داشته باشیم.

*س_برچسب‌ها_س*