دوشنبه 16 مهر 1403

مردم غزه نیازمند حمایت‌های فوری جهانی هستند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
مردم غزه نیازمند حمایت‌های فوری جهانی هستند

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: امروز مردم مظلوم غزه نیازمند حمایت‌های فوری جهانی برای لغو محاصره انسانی و توقف جنایات صهیونیست‌ها هستند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری با همتای سوری خود گفت: رژیم صهیونیستی و متحدان آن در تلاش اند تا با استمرار قطع اب و برق و غذا در غزه یک قتل عام جمعی را رقم بزنند.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: مایلم با صدای بلند از دمشق این پیام را به رهبران کشور‌های اسلامی و عربی منتقل کنم که امروز مردم مظلوم غزه نیازمند حمایت‌های فوری جهانی برای لغو محاصره انسانی و توقف جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم هستند.

امیرعبداللهیان ادامه داد: امروز در دیداری که با اقای سید حسن نصرالله و همچنین تعدادی از رهبران مقاومت در بیروت داشتم مطلع شدم همه سناریو‌های ممکن را مقاومت در مقابل خود قرار داده و از روحیه بالا برخوردارند.

وی افزود: بیانیه‌ای که توسط اتحادیه عرب صادر شد ناامیدکننده بود. مواضع مبهم و دو پهلو خدمتی به ارزش‌ها و اهداف کشور‌های اسلامی در حمایت از مسجدالاقصی و فلسطین نخواهد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: امیدواریم نشست وزرای خارجه عضو سازمان همکاری اسلامی در تهران یا یکی از کشور‌ها به فوریت برگزار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی