دوشنبه 23 مهر 1403

مردم پاکستان طرح تقسیم سرزمین‌های فلسطینی را نمی‌پذیرند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مردم پاکستان طرح تقسیم سرزمین‌های فلسطینی را نمی‌پذیرند

اسلام‌آباد - ایرنا - ائتلافی متشکل از 30 گروه سیاسی و مذهبی در پاکستان موسوم به «شورای همبستگی ملی» توطئه الحاق کرانه باختری از سوی رژیم غاصب صهیونیستی را به شدت محکوم و اعلام کرد: مردم پاکستان ضمن مخالفت با هرگونه طرح تقسیم سرزمین‌های فلسطینی، اجازه موفق شدن این نقشه شوم را نخواهند داد.

نشست مجازی کمیته عالی شورای همبستگی ملی پاکستان روز پنجشنبه و در آستانه روز جهانی قدس با حضور «صاحبزاده ابوالخیر زبیر» رییس، «لیاقت بلوچ» دبیرکل و اعضای ارشد این شورا برگزار شد.

اعضای این نشست هرگونه اقدام یکجانبه رژیم ناپاک صهیونیستی در الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری رود ازدن به اراضی اشغالی را قویا محکوم کردند.

شرکت کنندگان دراین نشست اعلام کردند: مردم پاکستان ضمن مخالفت با توطئه‌های تکراری اشغالگران، هرگز اجازه موفقیت آن را نمی‌دهند.

سران ائتلاف احزاب سیاسی و گروه‌های مذهبی پاکستان متعهد به حمایت قوی از مردم فلسطین شده و اعلام کردند: مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس در پاکستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

شورای همبستگی ملی پاکستان پیش‌تر بنرهای روز جهانی قدس را در نقاط مختلف شهر اسلام آباد نصب کرده و یادآور تعهد مردم پاکستان برای حمایت تمام قد از فلسطینیان در برابر رژیم مستبد و تروریست صهیونیست شده است.

گروه‌های پاکستانی از جمله حزب مجلس وحدت مسلمین (MWM) نیز اعلام کرده‌اند که جمعه به مناسبت روز جهانی قدس، در اسلام‌آباد و برخی دیگر از شهرهای پاکستان راهپیمایی حمایت از ملت فلسطین با پیروی از مقررات بهداشتی ابلاغ شده از سوی دولت و طرح فاصله گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد.

رهبران سیاسی و مذهبی پاکستان در هفته حمایت از قدس اعلام کردند که مسلمانان این کشور همگام با ملت‌های مسلمان و آزادیخواهان جهان با لبیک به فرمان امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، روز جهانی قدس را با تاکید بر حمایت از فلسطین و محور مقاومت و همچنین فریاد نفرت علیه صهیونیست‌ها و حامیان منطقه‌ای و بین المللی آنان، گرامی می‌دارند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*