شنبه 21 مهر 1403

مرندی: با پایه‌گذاری‌ها و خدمات ارزشمند شیبانی در زمینه پزشکی، کشور از اعزام بیمار به خارج بی‌نیاز شد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
مرندی: با پایه‌گذاری‌ها و خدمات ارزشمند شیبانی در زمینه پزشکی، کشور از اعزام بیمار به خارج بی‌نیاز شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید علیرضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر امروز در آئین بزرگداشت استاد فقید دکتر عباس شیبانی «مرد ایمان و عمل» که با حضور شخصیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی و خانواده استاد شیبانی در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: دکتر شیبانی فردی بود که از 19 سالکی وارد مبازرات ضد استعماری شد و به دلیل این مبارزات هم بار‌ها و بار‌ها...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید علیرضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر امروز در آئین بزرگداشت استاد فقید دکتر عباس شیبانی «مرد ایمان و عمل» که با حضور شخصیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی و خانواده استاد شیبانی در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: دکتر شیبانی فردی بود که از 19 سالکی وارد مبازرات ضد استعماری شد و به دلیل این مبارزات هم بار‌ها و بار‌ها به زندان افتاد.

مرندی افزود: دکتر شیبانی علیرغم همه این دستگیری‌ها، عزم راسخی در مبارزات داشت و به دلیل این مبازارت و دستگیری‌های متعدد، ایشان تحصیلات در دانشکده پزشکی را به جای 6 سال در 17-18 سال به پایان رساند، ولی هرگز دست از مبارزه برنداشت.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران، صراحت لهجه را از خصوصیات بارز دکتر عباس شیبانی برشمرد و گفت: ایشان با صراحت لهجه‌ای که داشت هر کجا مشکلی را می‌دید، سریع اعتراض خود را بیان می‌کرد. وی ساده‌زیستی، وقت‌شناسی، تواضع، مردم‌دوستی، صداقت و مقید بودن را از دیگر خصوصیات بارز اخلاقی دکتر شیبانی یاد کرد.

وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان، بسیاری از پیشرفت‌های پزشکی امروز ایران در زمینه پیوند اعضا، درمان ناباوری، درمان سرطان و تشخیص بسیاری از بیماری‌ها در داخل را مرهون خدمات ارزنده دکتر شیبانی دانست و اظهار داشت: با پایه‌گذاری‌ها و خدمات ارزشمندی که دکتر شیبانی در زمینه پزشکی در ایران انجام داد، کشور از اعزام بیمار به خارج از کشور بی‌نیاز شد و امروز نه تنها درمان تمام بیماری‌ها در داخل کشور انجام می‌شود بلکه افراد بسیاری هم برای درمان به ایران می‌آیند.

مرندی با اشاره به معرفی دکتر شیبانی به عنوان الگوی سلامت معنوی اسلامی، گفت: ایشان یک انسان و یک مسلمان کامل بودند که برای جامعه پزشکی کشور یک افتخار هستند.