پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

مرکز نوآوری آمپر به بهره برداری رسید

وب‌گاه عصر ایران مشاهده در مرجع
مرکز نوآوری آمپر به بهره برداری رسید

از جمله خدمات این مرکز می توان به حمایت مالی، خدمات آزمایشگاهی، فضای کار اشتراکی، راهبری، پژوهش و شتابدهی اشاره کرد.

مرکز نوآوری و صنایع خلاق آمپر با حضور آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حسنپور نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، توانگر رییس اقتصاد دیجیتال مجلس، رحیمی نژاد مدیرعامل شرکت نوین ارزش، اکبرشاهی مدیرعامل شرکت آمپر و صمدی مدیرعامل هلدینگ به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش عصر ایران، مرکز نوآوری و صنایع خلاق آمپر با حمایت از ایده های خلاق و ایجاد هم افزایی بین صنعت و دانشگاه فضایی مناسب برای پژوهش، تحقیق و نوآوری به صاحبان ایده در کنار زدن موانع و نیل به اهدافشان کمک می کند.

ایجاد هم افزایی بین صنعت و دانشگاه و تبدیل ایده به فرصت از طریق ارائه حمایت مالی، مانیتورینگ، فضای کار اشتراکی و... به تیم های نوپا و ایجاد امکان همکاری موثر بین سازمان ها و استارتاپ ها از اهداف اصلی مرکز نوآوری و صنایع خلاق آمپر است.

از جمله خدمات این مرکز می توان به حمایت مالی، خدمات آزمایشگاهی، فضای کار اشتراکی، راهبری، پژوهش و شتابدهی اشاره کرد.

حوزه های فعالیت آمپر شامل خودرو و حمل و نقل است که مشتمل بر هوشمندسازی، برقی سازی، ذخیره انرژی های نوین انرژی، خودروهای متصل، خودروهای خودران، خودروهای اشتراکی و آینده پژوهی در صنعت خودرو می باشد.

یکی دیگر از حوزه های کاری این مرکز در بخش تجهیزات پزشکی و شامل حوزه طراحی و ساخت تجهیزات، پزشکی فناورانه مورد نیاز کشور و حمایت از طرح های دانش بنیان و فناورانه حوزه تجهیزات پیشرفته پزشکی است.

اینترنت اشیا، نیز آخرین حوزه کاری مرکز نوآوری آمپر است که فعالیت بر روی هوش مصنوعی، تحلیل داده ها، هوشمندسازی صنایع و شهر هوشمند و... در این بخش به آن پرداخته خواهد شد.

علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در این مراسم گفت: به زودی با بحران نیروی انسانی مواجه می شویم و مجموعه های داخلی بیشتر از قبل باید به فکر ارتباط صنعت و دانشگاه، و به فکر جذب این منابع انسانی در مجموعه های دانش بنیان و شریک کردن آنها در مسیر کار و تلاش بر پایه دانش باشند.

در حاشیه این مراسم، تفاهم نامه ای بین پرویز کرمی رئیس مرکز و دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، و مجموعه های نوآوری و صنایع خلاق آمپر و نوین ارزش هم به منظور الحاق این شرکت به شبکه ملی خلاق کشور امضا شد.

تماشاخانه

ببینید | تویوتا لندکروز مقاوم در برابر گلوله‌، نارنجک و مین‌های زمینی

ببینید | شیوه آموزش زنان اوکراینی برای جنگ با روسیه / آن‌ها برای جنگ خیابانی آماده می‌شوند

فیلم های دیگر کانال عصر ایران در تلگرام
مرکز نوآوری آمپر به بهره برداری رسید 2
مرکز نوآوری آمپر به بهره برداری رسید 3
مرکز نوآوری آمپر به بهره برداری رسید 4
مرکز نوآوری آمپر به بهره برداری رسید 5
مرکز نوآوری آمپر به بهره برداری رسید 6
مرکز نوآوری آمپر به بهره برداری رسید 7
مرکز نوآوری آمپر به بهره برداری رسید 8