دوشنبه 2 مهر 1403

مرگ 154 هزار نفر در آمریکا بر اثر شیوع امیکرون / تلفات سنگین‌تر نسبت به دلتا

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
مرگ 154 هزار نفر در آمریکا بر اثر شیوع امیکرون / تلفات سنگین‌تر نسبت به دلتا

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل سی‌جی‌تی‌ان، رسانه‌های ایالات متحده گزارش دادند، در حالی که بسیاری از کارشناسان سویه امیکرون ویروس کرونا را خفیف‌تر از نوع دلتا می‌دانند، ایالات متحده مرگ و میر بیشتری را در جریان آخرین موج این جهش نسبت به موج قبلی که دلتا بود گزارش کرده است.

براساس این گزارش‌ها، از 24 نوامبر سال گذشته، زمانی که آفریقای جنوبی برای اولین بار نوع امیکرون را به سازمان جهانی بهداشت گزارش داد، ایالات متحده بیش از 30 میلیون و 163 هزار عفونت جدید و بیش از 154 هزار مورد مرگ را تایید کرده است.

اگرچه ایالات متحده اولین عفونت امیکرون خود را در 1 دسامبر شناسایی کرد، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده از آن زمان تایید کرده است که جهش امیکرون حداقل یک هفته زودتر در این کشور بوده است.

در مقابل، بین 1 اوت تا 31 اکتبر 2021، مدت مشابهی که بدترین موج دلتا در ایالات متحده را شامل می‌شود، حدود 11 میلیون عفونت جدید و 132 هزار مرگ در این کشور تایید شده است.

تعداد تلفات در طول موج امیکرون حدود 17 درصد بیشتر از دوره دلتا بوده است.

گزارش سیاتل تایمز نوشت که تعداد قربانیان بر «آسیب‌پذیری مستمر کشور» تأکید می‌کند و می‌افزاید: «وقتی تعداد مبتلایان به عدد نجومی 30 میلیون نفر می‌رسد، حتی یک نرخ ناچیز مرگ‌ومیر به معنای تعداد فاجعه‌بار مرگ است».

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا امیکرون دلتا این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است