دوشنبه 16 مهر 1403

مسابقات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا زنجان به صورت آنلاین برگزار می شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مسابقات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا زنجان به صورت آنلاین برگزار می شود

زنجان - ایرنا - دبیر هیات ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضاء استان زنجان گفت: به منظور پیشگیری از ویروس کرونا، مسابقات ورزشی این هیات به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

رقیه کامران روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: مسابقات در 14 رشته ورزشی برگزار می‌شود که مورد استقبال ورزشکاران بیماران خاص و پیوند اعضاء این استان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بر اساس تصمیمات و تدابیر اتخاذ شده مسابقات برای تمام گروه‌های بیماران خاص و پیوند اعضاء از سوی این هیات برنامه‌ریزی شده است، اظهار داشت: از بهمن ماه سال 98 تا به امروز، با توجه به شیوع ویروس کرونا، مسابقات و جلسات تمرین ورزشکاران این هیات به حالت تعلیق درآمده و برگزار نمی‌شود.

کامران افزود: آخرین اعزام ورزشکاران بیماران خاص و پیوند اعضاء این استان مربوط به مسابقات قهرمانی کشور قم است که در 2 گروه همودیالیز و هموفیلی و با شرکت 200 ورزشکار برگزار شد و تیم زنجان توانست به یک نشان نقره، 2 برنز و یک عنوان چهارمی، پنجمی و ششمی، به دست آورد.

وی با تاکید بر اینکه حفظ و ارتقاء سطح سلامت بیماران خاص و پیوند اعضا برای این هیات بسیار مهم است تصریح کرد: تا پایان بیماری ویروس کرونا، انجام تمرینات برای این ورزشکاران در اماکن ورزشی، ممنوع است.

دبیر هیات ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضاء استان زنجان گفت: بیماران خاص و پیوند اعضا به دلیل مصرف دارو، بسیار حساس و ضعیف هستند و لازم است تا ریشه کن شدن این ویروس منحوس، دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی از سوی این بیماران به جد رعایت شود.

*س_برچسب‌ها_س*