دوشنبه 16 مهر 1403

مسابقه کتاب‌خوانی " آن بیست و سه نفر " در زنجان برگزار می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مسابقه کتاب‌خوانی " آن بیست و سه نفر " در زنجان برگزار می‌شود

زنجان - ایرنا - به مناسبت 26مردادماه گرامیداشت ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب " آن بیست و سه نفر" توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی زنجان به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان روز یکشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: شرکت در این مسابقه برای عموم علاقه‌مندان در تمامی گروه‌های سنی میسر است و مسابقه به صورت آنلاین از طریق سامانه مسابقات کتابخوانی به آدرس www.samakpl.ir برگزار می شود. امیرعلی نیکبخش افزود: زمان ثبت نام و شرکت در این مسابقه کتابخوانی از 26 مرداد همزمان با ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی تا 6 مهرماه برابر با چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس تعیین شده است و به 30 نفر از برندگان جوایز نفیسی اهدا خواهد شد. گفتنی است کتاب " آن بیست و سه نفر " روایتی است از 23 رزمنده اسیر نوجوان ایرانی که اکثرا از تیپ «ثارالله» کرمان بودند، این رزمندگان در اردیبهشت‌ماه سال 1361 در مرحله مقدماتی عملیات بیت‌المقدس به اسارت دشمن درآمدند. رژیم بعثی صدام پس از آگاهی از موضوع اسارت نوجوانان ایرانی و برای جبران شکست سنگین خود در خرمشهر، سعی کرد از این ماجرا سوءاستفاده و به نفع خود بهره‌برداری تبلیغاتی کند.

آزاده سرافراز زنجانی ابوالفضل محمدی یکی از این رزمندگان نوجوان ایرانی است که به دست نیروهای بعثی اسیر شد. کتاب " آن بیست و سه نفر " خاطرات خودنوشت "احمد یوسف‌زاده" یکی از این رزمندگان است که ماه‌های نخست اسارت را روایت می‌کند؛ این کتاب از سوی رهبر معظم انقلاب تقریظ شده است.

*س_برچسب‌ها_س*