دوشنبه 16 مهر 1403

مساجد زنجان به مدت یک هفته تعطیل شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مساجد زنجان به مدت یک هفته تعطیل شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در پی تصمیم ستاد استانی کرونا، اماکن مقدسه اسلامی اعم از مساجد، امامزادگان (ع) تکایا و حسینیه های زنجان از 16 تیر به مدت یک هفته دوباره تعطیل شد.

حجت‌الاسلام مختار کرمی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از 2 هفته قبل ابتلا به ویروس کرونا در استان زنجان روند افزایشی به خود گرفت بنابراین با توجه به هشدارهای بهداشتی و به منظور رعایت فاصله اجتماعی کلیه مساجدی که به منظور ادای فرضیه نماز جماعت بازگشایی شده بودند مجددا بسته شدند. وی با بیان اینکه کلیه هیأت های امنای اماکن مقدسه اعم از مساجد، امامزاده ها، حسینیه ها به عنوان هسته همیاران مبارزه با کرونا تعیین شده اند، اظهار داشت: از همه اعضای هیأت های امنای مساجد زنجان درخواست می شود با هماهنگی ائمه جماعات در شبکه های اجتماعی نسبت به هشدارهای لازم مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط افراد اهتمام ورزند. حجت‌الاسلام کرمی افزود: همچنین هیأت امنای مساجد می توانند در این مدت نسبت به ضدعفونی کردن داخل، محوطه اطراف مسجد، سرویس های بهداشتی و معابر آن اقدام کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان استان زنجان با بیان اینکه حدود یک هزارو 500 مسجد و بقعه متبرکه در این استان وجود دارد، اظهار داشت: از عموم شهروندان استان تقاضا داریم نسبت به رعایت پروتکل‌ها و عمل به توصیه های بهداشتی اهتمام و جدیت بیشتری داشته باشند.

*س_برچسب‌ها_س*