شنبه 29 اردیبهشت 1403

مسجدی که مامنی برای حل مشکلات مردم است / از دعوت مسئولان برای حل مشکلات تا اجرای موفق طرح شهید سلیمانی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
مسجدی که مامنی برای حل مشکلات مردم است / از دعوت مسئولان برای حل مشکلات تا اجرای موفق طرح شهید سلیمانی

مسئول قرارگاه تحول محلات شهرک پیامبر اعظم (ص) با بیان اینکه این قرارگاه به عنوان شاخص ترین، فعال ترین و موفق ترین قرارگاه در اجرای طرح شهید سلیمانی بوده است، گفت: از بدو شروع ویروس کرونا، بیش از 5 هزار بسته معیشتی به مبلغ 500 الی 600 هزار تومان ماهانه بین خانوارهای نیازمند توزیع شده است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام احمدیان، مسئول قرارگاه تحول محلات شهرک پیامبر اعظم (ص) شهر بندرعباس در گفتگو اختصاصی با خبرنگار هرمز اظهار کرد: از سال 1397 قرارگاه تحول محلات شهرک پیامبر اعظم (ع) بندرعباس با رویکرد کاهش آسیب های اجتماعی را اندازی شد.

مسئول قرارگاه تحول محلات شهرک پیامبر اعظم (ص) اظهار کرد: از بدو راه اندازی این قرارگاه در محلات شهرک پیامبر اعظم (ص)، کادرسازی با حضور نیروهای متخصص در دستورکار قرار گرفت و با بکارگیری افراد دارای تخصص در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، گروه های جهادی و... خدمات رسانی به مردم محلات شهرک پیامبر اعظم (ص) آغاز شد.

احمدیان عنوان کرد: همزمان با ایجاد قرارگاه تحول محلات شهرک پیامبر اعظم (ص)، با هدف رسانه ای کردن تمام فعالیت های این قرارگاه و بیان، رسیدگی و رفع مسائل و مشکلات مردم محلات شهرک، گروهی را با حضور مسئولان بالارتبه استان و شهر بندرعباس در فضای مجازی با عنوان «قرارگاه تحول شهرک» راه اندازی و سپس تمامی فعالیت ها را به سمع و نظر مردم محلات رساندیم و همین امر سبب دیدگاه مثبت مردم نسبت به قرارگاه تحول محلات و ایجاد انگیزه و رغبت مردم به این قرارگاه شد.

وی افزود: راه اندازی قرارگاه تحول محلات شهرک پیامبر اعظم (ص)، برکات فراوانی برای مردم این محلات داشته که از مهمترین آنها می توان به برقراری ارتباط با مسئولان استان و شهرستان و تسریع در رسیدگی و رفع مشکلات مردم و صرفه جویی در هزینه و وقت آنان اشاره کرد.

مسئول قرارگاه تحول محلات شهرک پیامبر اعظم (ص) مطرح کرد: ایجاد بازارچه محلی در شهرک پیامبر اعظم (ص) و فعالیت این بازارچه در فضای مجازی در شرایط کرونایی یکی دیگر از فعالیت های قرارگاه تحول محلات شهرک است. به این صورت که لیستی از کاسبان و مغازه داران منصف را تهیه و در گروه فضای مجازی عضو شدند و کالاها و محصولات موردنیاز مردم را با قیمت مناسب جهت فروش در فضای مجازی در معرض دید مخاطبان قرار می دهند.

احمدیان گفت: به برکت قرارگاه تحول محلات شهرک پیامبر اعظم (ص)، گروه های جهادی با حضور جوانان خوش ذوق و آماده به خدمت محلات شهرک ایجاد شده و در زمینه های مختلف از قبیل تهیه و توزیع بسته های معیشتی، تعمیر و تامین وسایل سرمایشی خانوارهای نیازمند، هماهنگی جهت دریافت خدمات پزشکی رایگان، فراهم ساختن زمینه ازدواج آسان، کاهش آسیب های اجتماعی از قبیل اعتیاد، اجرای برنامه های سه شنبه های مهدی با هدف آشنایی مردم با فرهنگ ناب مهدوی و... خدمات ارائه می دهند.

وی با اشاره به اینکه به همت گروه جهادی فاطمیون، فعالیت های خوبی در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ ازدواج در محلات شهرک پیامبر اعظم (ص) صورت گرفته است، بیان کرد: با رایزنی های پایگاه مقاومت بسیج خواهران، جهت برگزاری مراسم ازدواج آسان و به دور از تجملات، با مزون های سایر قرارگاه های تحول محلات سطح شهر بندرعباس، لباس عروس و سایر ملزومات مراسم ازدواج به صورت رایگان در اختیار زوج های جوان قرار گرفت.

مسئول قرارگاه تحول محلات شهرک پیامبر اعظم (ص) اظهار کرد: قرارگاه تحول محلات شهرک پیامبر اعظم (ص) به منظور ساماندهی دستفروشان سطح شهر بندرعباس (مقابل ستاره جنوب)، رایزنی و هماهنگی هایی را با مسئولان بعمل آورد و این قشر زحمتکش را در محلات شهرک مستقر کرد. البته دستفروشان تابع دستورات ستاد کرونای استان هرمزگان هستند و هر زمان که به دلیل شیوع ویروس کرونا، بحث تعطیلی پیش می آید نهایت همکاری را با قرارگاه تحول محلات شهرک دارند.

احمدیان با بیان اینکه این قرارگاه از فعالیت در راستای کاهش آسیب اجتماعی معضل اعتیاد و طلاق نیز غافل نشده و فعالیت هایی را انجام داده است، گفت: با هماهنگی بعمل آورده با مراکز کمپ ترک اعتیاد، تا کنون 6 نفر از افراد دارای بیماری اعتیاد را به کمپ معرفی و به آنان زندگی دوباره بخشیده است. همچنین به منظور کاهش آمار طلاق، به صورت خاص ورود کرده و در فضای حقیق و مجازی، به زوج ها، مشاوره های رایگان ارائه می شود.

وی خاطر نشان کرد: امر مهم اشتغالزایی نیز یکی دیگر از مواردی است که به طور جد در دستورکار قرارگاه تحول محلات شهرک پیامبر اعظم (ص) قرار گرفته است و از بدو راه اندازی قرارگاه تا کنون، 7 الی 8 نفر از افراد بیکار محلات را جهت اشتغال، به صنایع استان و سایر حوزه ها معرفی و مشغول بکار شده اند.

مسئول قرارگاه تحول محلات شهرک پیامبر اعظم (ص) افزود: یکی دیگر از دلایل دید مثبت مردم محلات به قرارگاه تحول محلات این است که اعضای قرارگاه منتظر نمی مانند که مردم از مجتمع های مسکونی شهرک برای بیان مسائل و مشکلات‌شان به قرارگاه رجوع کنند بلکه خودشان به استقبال مشکلات مردم این مجتمع ها می روند و در راستای رفع مشکلات آنان از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

احمدیان تاکید کرد: قرارگاه تحول محلات شهرک پیامبر اعظم (ص) شهر بندرعباس در هیچ شرایطی حتی در زمان شیوع ویروس کرونا، دست از فعالیت و خدمات رسانی به مردم نیازمند برنداشته و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، خدمات مورد نیاز مردم محلات این شهرک را به آنان ارائه داده است.

وی تصریح کرد: به اذعان آمار ارائه شده از سوی مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس، محلات شهرک پیامبر اعظم (ص) تنها محلات در شهر بندرعباس بودند که کمترین آمار کرونا را داشته و همچنین قرارگاه تحول محلات شهرک نیز به عنوان شاخص ترین، فعال ترین و موفق ترین قرارگاه در اجرای طرح شهید سلیمانی بوده است.

مسئول قرارگاه تحول محلات شهرک پیامبر اعظم (ص) خاطر نشان کرد: از بدو شروع ویروس کرونا، بیش از 5 هزار بسته معیشتی به مبلغ 500 الی 600 هزار تومان ماهانه بین خانوارهای نیازمند توزیع شده است. پایگاه بسیج خواهران نیز در اوایل شیوع ویروس کرونا که با مشکل کمبود ماسک مواجه بودیم، به تولید و توزیع رایگان 4 هزار عدد ماسک در بین مردم محلات شهرک پیامبر اعظم (ص) اقدام کردند.

انتهای پیام /

مسجدی که مامنی برای حل مشکلات مردم است / از دعوت مسئولان برای حل مشکلات تا اجرای موفق طرح شهید سلیمانی 2
مسجدی که مامنی برای حل مشکلات مردم است / از دعوت مسئولان برای حل مشکلات تا اجرای موفق طرح شهید سلیمانی 3
مسجدی که مامنی برای حل مشکلات مردم است / از دعوت مسئولان برای حل مشکلات تا اجرای موفق طرح شهید سلیمانی 4