شنبه 14 مهر 1403

مسکن محرومین زنجان 83 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مسکن محرومین زنجان 83 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: در زمان حاضر ساخت مسکن محرومین در زنجان پیشرفت فیزیکی 83 درصدی دارد و تا کنون در این زمینه کمکهای بلاعوض و اعطای تسهیلات انجام گرفته است.

رضا خواجه ای روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات احداث 2 هزار واحد مسکونی محرومین استان مرداد سال گذشته آغاز شد که در زمان حاضر یکهزار و 100 واحد آن به بهره‌برداری رسیده است.

به گفته وی، واکنون 48 میلیارد تومان کمک بلاعوض و 100 میلیارد تومان تسهیلات برای این واحدها پرداخت شده است.

این مسوول در خصوص وضعیت بهسازی و نوسازی واحدهای روستایی استان نیز گفت: از بین چهار هزارو 350 واحد مسکونی روستایی برای سه هزار و 400 واحد انعقاد قرارداد انجام شده است که 76 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به وضعیت طرح اقدام ملی مسکن نیز گفت: در شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت مسوولیت احداث واحدهای طرح اقدام ملی مسکن بر عهده بنیاد مسکن واگذار شده و تاکنون 589 متقاضی واریز وجه کرده اند و 537 پروژه نیز تخصیص یافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: برای تامین زمین در پروژه 75 واحدی خرمدره و پروژه 533 واحدی قیدار با مشکل مواجه هستیم که در صورت رفع آن، مشکلی در تامین مسکن نخواهیم داشت.

وی اظهار داشت: البته برای کسانی که واریز وجه داشتند زمین مورد نیاز تامین شده و پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی از فونداسیون تا سقف پنجم دارند همچنین تامین آب پروژه آببر و گلدشت خرمدره نیز به مساعدت مسوولان نیاز دارد.

خواجه ای خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طی چهار دهه منشا خدمات فراوانی در تامین مسکن، خدمت رسانی به روستاییان و محرومیت زدایی داشته و نماد توسعه و خدمت بی منت در مناطق محروم به شمار می آید که در همه شرایط بدون وقفه کار خدمتگزاری به شریف ترین اقشار جامعه را برعهده داشته است.

*س_برچسب‌ها_س*