جمعه 7 اردیبهشت 1403

مسیر توسعه کرمانشاه را در ماه‌های پایانی دولت ادامه خواهیم داد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مسیر توسعه کرمانشاه را در ماه‌های پایانی دولت ادامه خواهیم داد

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه گفت: در ماه‌های پایانی دولت نیز با تلاش دوچندان کار خواهیم کرد که مسیر پیشرفت استان تداوم یابد، زیرا برای حل مشکلات کشور و توسعه جدا از نگرش‌های سیاسی باید منافع عموم و ملی در اولویت قرار گیرد و تلاش و کوشش مدیران، خدمتگزاران و کارگزاران دولت در همین مسیر است.

«هوشنگ بازوند» عصر پنجشنبه در جلسه شورای معاونین، مدیران کل، فرمانداران و مشاورین استانداری افزود: هرچند به دلیل تحریم های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا در شرایط سختی قرار داریم، اما با تلاش بیشتر و کوشش مستمر مشکلات مردم را پیگیری و در مسیر توسعه، پیشرفت و تعالی استان مانند همان روز اول فعالیت، گام برخواهیم داشت.

بازوند در ادامه به اقدامات صورت گرفته و همراهی و مشارکت مردم در پیک اول و دوم کرونا اشاره کرد و یادآور شد: در پیک اول به صورت میانگین هر 24 ساعت یک نفر فوتی داشتیم اما در پیک سوم به دلیل افزایش تعداد مبتلایان و در ادامه تعداد بستری ها تقریبا هر 24 ساعت 24 نفر فوتی داریم و این شرایط بسیار نگران کننده بود که خدا را شکر با اجرای طرح محدودیت های جدید و مشارکت مردم، اصناف، بازاریان، رسانه ها، نهادها و مدیران شاهد کاهش تعداد مبتلایان هستیم و تداوم این روند نزولی نیازمند همکاری بیشتر مردم است.

استاندار کرمانشاه گفت: اجرای محدودیت های جدید سبب کاهش تعداد مبتلایان شده است اما باید این روند همکاری و مشارکت مطلوب از سوی آحاد جامعه تداوم داشته باشد تا بتوانیم از سلامت مردم صیانت کنیم.

استاتدار کرمانشاه تاکید کرد: راهکار اصلی مبارزه با ویروس کرونا تغییر سبک زندگی است و تجربه نشان داده است که رعایت توصیه های بهداشتی، حضور نیافتن در تجمع ها، شب نشینی ها و دورهمی ها سبب قطع زنجیره انتقال کرونا می شود و در بازه زمانی فعلی همه باید به این سبک زندگی برای سلامت خود، خانواده و جامعه عادت کنیم و توصیه های بهداشتی را رعایت کنیم.

وی افزود: کرونا با زندگی بشریت گره خورده است و باید بپذیریم برای مبارزه با کرونا برخی عادت های روزمره باید تغییر کند، از طرفی اجرای محدودیت های جدید برای سلامت مردم است ولی مشکلات بازاریان را نیز درک می کنیم و پیگیر حل مشکلات معیشتی مردم نیز هستیم.

بازوند به ارزیابی یک هفته ای روند اجرای طرح تعطیلی های جدید و طرح هفته های گذشته در خصوص اعمال محدودیت ها از ساعت 18 و تعطیلی برخی مشاغل پرداخت و گفت: از هزار و 260 نفر بستری که شرایط بسیار حادی بود امروز به 860 رسیده ایم و یقینا این محدودیت ها در راستای سلامت مردم اثرگذار است و بر معیشت مردم هم تاثیر گذار است که باید در این خصوص چاره اندیشی کنیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه ضمن تقدیر از تلاش های همه مسوولین به لحاظ تداوم حرکت توسعه و پیشرفت استان اظهار داشت: باوجود شرایط خاص بحران کرونا و تحریم های ظالمانه، مرزهای استان با تمام توان فعال و باز بوده و مبادلات تجاری کشور از طریق این مرزها در حال انجام است و تلاش های بسیاری در این حوزه صورت گرفته است.

بازوند ارتقا جایگاه کرمانشاه را در آینده با ادامه برنامه های توسعه پیش بینی شده امکان پذیر دانست و گفت: با اجرای طرح های مختلف در سال های گذشته و تداوم روند کاهشی نرخ بیکاری، احیای واحدهای راکد، شروع عملیات اجرایی طرح های عظیم صنعتی و اقتصادی، تبدیل شدن کرمانشاه به کلانشهر و برنامه های جهش تولید، اشتغال و رونق تولید و اقتصاد مقاومتی می توانیم ضمن تداوم این مسیر در آینده نیز به جایگاه مطلوبی دست یابیم که می تواند در معیشت مردم و افزایش سرانه درآمدی کمک کند.

استاندار کرمانشاه افزود: هیچ‌گونه کم کاری را در مسیر خدمت به مردم نخواهم پذیرفت و مدیران نیز آگاه باشند که برای پیگیری مشکلات مردم باید وقت بگذارند و با اهتمام جدی مشکلات را حل کنند و نگرانی های مردم را کاهش دهند البته ضروری است همه نهادها وضعیت مردم را درک کنند.

بازوند به روند احیای واحدهای تولیدی، صنعتی و اقتصادی راکد اشاره داشت و گفت: علاوه بر تداوم این مهم، بهره برداری یا آغاز طرح های بزرگ و عظیم مانند سامانه گرمسیری و یا آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی اسلام آبادغرب و پتروپالایش آناهیتا سبب ایجاد امید در مردم شده و این اقدامات ارزشمند قابل تقدیر است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*