چهارشنبه 6 تیر 1403

مسی رسما اعلام خداحافظی کرد

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
مسی رسما اعلام خداحافظی کرد

لیونل مسی تصمیم خود برای زندگی فوتبالی اش را گرفت لیونل مسی تصمیم خود برای زندگی فوتبالی اش را گرفت. لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی فوتبال، رسما زمان خداحافظی اش را اعلام کرد. لیونل مسی در مصاحبه با ای‌اس‌پی‌ان گفت هنوز آماده خداحافظی با فوتبال نیست ولی اینترمیامی آخرین تیم او خواهد بود. لیونل مسی با این‌حال تایید نکرد که قصد دارد در جام جهانی بعدی هم بازی کند

لیونل مسی تصمیم خود برای زندگی فوتبالی اش را گرفت. لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی فوتبال، رسما زمان خداحافظی اش را اعلام کرد. لیونل مسی در مصاحبه با ای‌اس‌پی‌ان گفت هنوز آماده خداحافظی با فوتبال نیست ولی اینترمیامی آخرین تیم او خواهد بود.  لیونل مسی با این‌حال تایید نکرد که قصد دارد در جام جهانی بعدی هم بازی کند

شبکه ای‌اس‌پی‌ان آرژانتین در مصاحبه‌ای اختصاصی پای صحبت‌های لیونل مسی اسطوره فوتبال آرژانتین نشست و لئو از این فرصت استفاده کرد تا درباره آینده خود نکاتی مهم مطرح کند.

لیونل مسی حجت را تمام کرد و گفت اینترمیامی آخرین تیم او خواهد بود و او را با پیراهن باشگاهی دیگر نخواهیم دید. لئو ولی گفت فعلا آماده خداحافظی با فوتبال نیست هر چند او با این‌حال تایید نکرد که قصد دارد در جام جهانی بعدی هم بازی کند. مسی به صحبت‌های اخیر کیلیان امباپه هم اشاره کرد و به این ادعای او که قهرمانی در یورو سخت‌تر از جام جهانی است پاسخ داد.

لیونل مسی درل این مصاحبه درباره آینده‌اش صحبت کرد و به شایعات درباره احتمال بازنشستگی پاسخ داد. مسی گفت: "برای خداحافظی با فوتبال آماده نیستم. فوتبال کاری است که در تمام زندگی‌ام انجام داده‌ام. من عاشق بازی کردنم و از فعالیت‌های هر روزه یک فوتبالیست خیلی لذت می‌برم. از تمرین کردن‌ها، از بازی کردن در مسابقات و هر چیزی به فوتبال ربط پیدا می‌کند. البته هیچ شکی نیست که همیشه این ترس را دارم که این شرایط ممکن است به پایان برسد. این را می‌دانم که زمانش در حال نزدیک شدن است. ولی این را هم می‌دانم که رزوهای خوبی را می‌گذرانم. فعلا دارم از جزئیاتی لذت می‌برم که وقتی از فوتبال خداحافظی کنم دلم برایشان تنگ می‌شود".

در بخش دیگری از خلاصه مصاحبه منتشر شده توسط ای‌اس‌پی‌ان، لئو مسی درباره شایعات درباره بازگشتش به آرژانتین و بازی در روساریو پاسخ داده و گفت: "اینترمیامی آخرین باشگاه من خواهد بود".

مسی سپس به صحبت‌های اخیر کیلیان امباپه و مقایسه یورو و جام جهانی واکنش داد که جنجالی‌ترین بخش مصاحبه اسطوره آرژانتینی است. امباپه گفته بود یورو را دشوارتر از جام جهانی می‌داند و این حرف او جنجال زیادی به پا کرد. هواداران آرژانتین می‌گفتند امباپه هنوز شکست از مسی و آرژانتین در قطر را فراموش نکرده و می‌خواهد پیروزی بزرگ آلبی‌سلسته را کم‌اهمیت تلقی کند. امباپه مدعی بود تیم‌های حاضر در جام ملت‌های اروپا یک دست‌تر و قوی‌تر هستند و به همین علت قهرمانی در یورو سخت‌تر خواهد بود.

مسی درباره ادعای کیلیان امباپه گفت: "امباپه گفته یورو دشوارتر از جام جهانی است؟ او قبلا هم گفته بود که تیم‌های آمریکای جنوبی نمی‌توانند با اروپایی‌ها رقابت کنند. هر کسی به جایی که آنجا بازی می‌کند بیشتر ارزش می‌گذارد. جام ملتهای اروپا خیلی مهم است ولی آرژانتین در آن حضور ندارد؛ تیمی که سه بار قهرمان دنیا شده است.

برزیل هم همینطور، تیمی که پنج بار قهرمان دنیا شده، اروگوئه که دو بار قهرمان دنیا شده است. پس حالا که این همه تیم‌های قهرمان دنیا در اروپا نیستند چطور می‌شود گفت جام ملتهای اروپا سخت‌ترین است؟ در جام جهانی بهترین تیم‌های دنیا حضور دارند و همه تیم‌هایی که قهرمان دنیا شده‌اند عموما حضور دارند. برای همین است که همه می‌خواهند قهرمان جام جهانی بشوند".

بهترین گلی که زدی از نظر خودت کدام گل بوده؟

بهترین گل؟ قشنگ‌ترین گل من گلی بود که در سال 2011 به رئال مادرید زدم. و مهمترین گل هم گل فینال جام جهانی بود.

از بین چهره‌های مشهور اگر بتوانی با یک نفر ملاقات کنی چه کسی را انتخاب می‌کنی؟

دوست دارم مایکل جردن را ببینم و با او عکس بگیرم.

به بستنی خیلی علاقه داری، چه طعم بستنی‌ای را بیشتر دوست داری؟

بستنی موزی و شیر کارامل.

رابطه خوب تو با خانواده همیشه الگویی برای جوانتر‌ها بوده.

خانواده ما اگر مستحکم است همه چیز را مدیون آنتونلا است. هر چه در توصیف او بگویم کم است و حق مطلب را ادا نمی کند. او برایم خیلی مهم است. آنتونلا همه چیز من است.

این روزها کدام سریال تلویزیونی را دنبال می‌کنی؟

هیچکدام.

بهترین جای دنیا به نظرت کجاست؟

روساریو.

نظرت درباره فقدان دیه‌گو مارادونا؟

خیلی ناراحت شدم که دیه‌گو نمی‌توانست آنچه ما در قطر تجربه‌اش کردیم را تجربه کند. چون می‌دانم او نسبت به تیم ملی آرژانتین چه حسی داشت و چه قدر عاشقانه تیم ملی کشورش را دوست داشت. دوست دارم آرژانتین یک بار دیگر قهرمان دنیا بشود تا آن خاطرات زیبایی که در کنار هم تجربه کردیم را یک بار دیگر زندگی کنیم.

ممکن است زودتر از بازنشستگی از فوتبال، از تیم ملی خداحافظی کنی؟

من مدت زیادی را در تیم ملی بودم و در این سالهای طولانی لحظات شیرین و سختی را تجربه کردم. من با گروهی از بازیکن‌ها در سالهای 2014 و 2015 و 2016 خیلی نزدیک بودیم، همانطور که الان با بازیکنان فعلی تیم ملی با هم خیلی نزدیک هستیم و متحدیم. بچه‌های آن دوره تیم ملی چه بچه‌های فوق‌العاده‌ای بودند ولی ما به شکلی غیرمنصفانه مورد انتقاد قرار گرفتیم چون به فینال رسیده بودیم ولی نتوانستیم قهرمان کوپا و جام جهانی بشویم. ولی با اینحال خودمان در تیم ملی در کنار هم خیلی لذت بردیم و حالا که تیم بالاخره قهرمان دنیا شده همه چیز تغییر کرده است. من می‌خواهم فعلا از بازی کردن در تیم ملی لذت ببرم.

به قهرمانی در جام جهانی اشاره کردی. برایت واقعا چقدر مهم بود؟

این یک واقعیت است که قهرمانی در جام جهانی زندگی‌ام را عوض کرد. قهرمان دنیا شدن خیلی سخت است و هر کسی دستش به این جام نمی‌رسد. این تنها چیزی بود که من کم داشتم. قهرمانی جام جهانی بالاترین و کامل‌ترین افتخار فوتبالی است به خصوص برای من که آرژانتینی هستم. مسلما این جام طلایی رویای هر فوتبالیستی است.

آرژانتین چقدر برای تکرار قهرمانی‌اش در کوپا مدعی است؟

آرژانتین چه در کوپا آمه‌ریکا و چه در جام جهانی همیشه مدعی است. امروز ما مدعی اول قهرمانی هستیم چون قهرمان دوره گذشته هستیم، قهرمان فینالیسیما هستیم و به عنوان قهرمان دنیا قدم به این کوپا می‌گذاریم. و البته به خاطر بازیکنانی که داریم. در این چند روز که در اردو بودم دوباره از دیدن نحوه تمرین بچه‌ها شگفت‌زده شدم. همینطور از ذهنیت‌شان. از شور و شوق و اشتیاقی که برای به میدان رفتن و پیروز و قهرمان شدن دارند.

فینال جام جهانی را که دوباره نگاه می‌کنی چه حسی داری؟

حتی یک بار هم فینال جام جهانی را تماشا نکرده‌ام چون دوست ندارم بازی‌هایی که خودم در آنها بوده‌ام را ببینم و ترجیح می‌دهم لحظات خوبی که تجربه کرده‌ام را دوباره در موقعیت‌های مشابه تجربه و زندگی کنم.

دیبو مارتینز هم در قهرمانی شما خیلی نقش داشت

دیبو بهترین دروازه‌بان دنیا است.

جام جهانی بعدی؟

تیاگو پسرم خیلی درباره جام جهانی بعدی صحبت می کند. چون ما در آمریکا زندگی می‌کنیم و آن دوره در آمریکا برگزار می‌شود. ما درباره‌اش حرف می‌زنیم و تیاگو سوال‌های زیادی می‌پرسد و هیجان زیادی دارد که قرار است یک جام جهانی را تجربه کند.

نمی‌خواهی برای رکورد بازی در 6 جام جهانی هر طور شده در جام جهانی بعدی بازی کنی؟

رکوردها هرگز برایم مهم نبوده‌اند. من فقط برای اینکه بگویم ببینید، من در شش جام جهانی بازی کرده‌ام تصمیم به بازی کردن در یک جام جهانی نمی گیرم.

در بارسلونا روزهای خوب و بد داشتی. از کدام دوره‌ها در بارسا راضی‌تری؟

من در بارسلونا در دوران مربی‌گری گواردیولا، لوئیس انریکه و والورده راضی و خوشحال بودم.

قهرمانی رئال مادرید در لیگ قهرمانان؟

مسلما ما به عنوان هواداران بارسلونا دوست نداریم رئال مادرید قهرمان چمپیونزلیگ بشود. ما همانطور که حدس می‌زنید هوادار دورتموند بودیم و اگر فرض کنیم بارسا در فینال حضور داشت هواداران رئال مادرید هم اتوماتیک از حریفش حمایت می‌کردند. فوتبال اینطوری است. من از بچگی هوادار بارسا بودم و عاشق بارسا هستم. امروز من از راه دور یک هوادارم و امیدوارم بارسا بتواند دوباره برای چمپیونزلیگ بجنگد. از آخرین باری که ما جام چمپیونزلیگ را بردیم خیلی زمان گذشته.

دوران حضور در پاری سن ژرمن؟

من هیچ ضدیتی با آنها ندارم ولی متاسفانه دوران حضورم آنطور که امیدوار بودم پیش نرفت. به خاطر تغییری که اتفاق افتاده بود شخصا روزهای سختی را سپری کردم و این از نظر احساسی روی من تاثیر گذاشت. با اینحال در دوران حضورم در پاریس بود که بهترین اتفاق برایم افتاد: قهرمان جهان شدن. در پاریس همسایه‌ها زنگ می‌زدند و می‌گفتند سر و صدا نکنید. همسایه‌ها خیلی سختگیر بودند. نصف شب نه، ساعت 9 یا 10 شب!

منبع: ایسنا هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

مسی رسما اعلام خداحافظی کرد 2