جمعه 31 فروردین 1403

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پشتوانه مشروعیت نظام است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پشتوانه مشروعیت نظام است

قزوین - ایرنا - سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل قزوین گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، اقتدار و امنیت ملی را در پی دارد و پشتوانه مشروعیت نظام محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا، علی فولیان روز یکشنبه در سومین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان قزوین افزود: انتخابات تجلی گاه و عرصه تعیین سرنوشت هر جامعه و هر شهروند برای تصمیم گیری و تصمیم سازی به منظور بهبود شرایط جامعه و حرکت به سمت تغییرات برجسته و محسوس و قابل لمس است.

وی شناسایی و تقویت عوامل مشارکت حداکثری مردم را به عنوان مهمترین راهبرد انتخابات نام برد و گفت: اساسا جمهوری اسلامی متکی بر رأی و اعتماد به ملت شکل گرفته است و هرچه میزان مشارکت مردم بیشتر باشد گام دوم انقلاب مستحکم تر برداشته خواهد شد و سناریوهای دشمن خنثی و نفوذ و دخالت بیگانگان در کشور ریشه کن می شود.

فولیان افزود: دشمنان ملت ایران در تلاش هستند که عوامل دلسردی مردم برای حضور در پای صندوق های رأی را تقویت کرده و موجب یاس و ناامیدی مردم شوند.

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان قزوین گفت: سه عنصر ناآگاهی، بی اعتمادی و نارضایتی از جمله عوامل مؤثر در حضور نیافتن افراد در پای صندوق های رأی است و باید برای رفع این عناصر و تحقق مشارکت حداکثری تلاش کرد.

وی تاکید کرد: رسانه ها به ویژه صدا و سیمای مرکز استان به منظور جلب مشارکت بیشتر مردم در انتخابات و امید آفرینی در بین مردم، باید ضمن انعکاس مناسب تلاش‌های انجام گرفته برای رفع مشکلات معیشتی مردم در استان با استفاده از ظرفیت صاح بنظران و نخبگان نسبت به تهیه و تولید محتواهایی با موضوع ثمرات و برکات حضور حداکثری مردم در انتخابات اقدام نماید.

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان قزوین همچنین گفت: با عنایت به پیش رو بودن ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و به منظور پیشگیری از سوء استفاده های احتمالی اعضای فعلی شوراها در طرح و تصویب برخی مصوبات با هدف بهره برداری در انتخابات، ضروری است فرمانداران و بخشداران ضمن اتخاذ تمهیدات و اقدامات لازم در راستای پیشگیری از سوء استفاده های احتمالی جلسات کمیته انطباق را با حضور نماینده دستگاه قضائی برگزار کنند.

وی همچنین با بیان اهمیت فضای مجازی خصوصا شبکه های اجتماعی در فعالیت های تبلیغاتی انتخابات، بر ضرورت مدیریت فضای مجازی و رصد و شناسایی مدیران کلیه سایت ها، کانال ها و سایر صفحات مؤثر شبکه های اجتماعی که در حوزه های قضایی مرکز استان و شهرستان های تابعه مشغول فعالیت هستند، تأکید کرد.

فولیان یادآور شد: باید مدیریت و رصد دقیق در خصوص این شبکه ها صورت گرفته و بانک اطلاعاتی از اشخاصی که سابقا مطالب جنجال آفرینی را به خصوص در مقاطع انتخابات در فضای مجازی منتشر کرده اند تهیه شود.

وی همچنین گفت: با این کار از یک سو می توان از طریق سالم سازی کانال های فعال در راستای افزایش سلامت انتخابات گامی مؤثر برداشت و از سوی دیگر در صورت وقوع جرایم انتخاباتی امکان شناسایی و تعقیب سریع موضوع میسر خواهد بود.

در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر استان قزوین 952 داوطلب در سطح 28 شهر استان قزوین به رقابت خواهند پرداخت که 86 درصد داوطلبان مرد و 14 درصد آنها زن هستند.

استان قزوین دارای 679 روستای واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراهای روستایی است که در این دوره چهار هزار و 633 نفر داوطلب ثبت نام کردند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 28 خرداد ماه امسال برگزار می شود.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*