چهارشنبه 18 مهر 1403

مشارکت 20 هزار طلبه در کاهش آسیب های اجتماعی کرونا

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
مشارکت 20 هزار طلبه در کاهش آسیب های اجتماعی کرونا

مدیرکل خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان حوزه های علمی کشور، گفت: بیش از 20 هزار نفر از طلاب در شناسایی آسیب های اجتماعی و پیشگیری از آن در سطح کشور نقش آفرینی ویژه دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین بهمن وحدتی آراسته روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از وظایف مدیریت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مدیریت حوزه ستاد بحران است و این ستاد در تمام بحران‌های کشور از جمله سیل، زلزله، طوفان و بیماری کرونا به آحاد جامعه خدمات رسانی می‌کند.

وی افزود: با ورود ویروس کرونا در کشورمان با یک حمله ناگهانی مواجه شدیم و بسیاری از موارد شرعی از جمله غسل و کفن در آرامستان ها دقیق انجام نمی‌شد و این موجب دغدغه مردم مسلمان ایران شده بود که در این راستا در اسفندماه 1398 مقام معظم رهبری فتوا دادند که مسائل شرعی شوخی بردار نیست و باید درست انجام شود. حجت الاسلام والمسلمین وحدتی آراسته اعلام کرد: 20 هزار طلبه در کشور به منویات رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند و پای کار آمدند و در راستای کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی دوران کرونایی نقش آفرینی کردند. وی افزود: طلابی که دشمن با تمام ابزار برای از بین بردن این قشر زحمت کش، متدین و مخلص هزینه می‌کرد با مجاهدتشان در این شرایط بحرانی، توطئه دشمنان را نقش بر آب کردند. مدیرکل خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان حوزه‌های علمیه کشور، با اشاره به حضور طلاب جهادی در زمینه پیشگیری و مبارزه با کرونا، عنوان کرد: حضور به موقع و مخلصانه طلاب و روحانیان جهادی در مبارزه با این ویروس و حضور در بیمارستان‌ها قابل ستایش است و این حرکت جهادی باعث حفظ آبرو و حیثیت روحانیان شد. حجت الاسلام و المسلمین وحدتی آراسته گفت: طلاب و روحانیان در این حرکت خودجوش جهادی حضور داشتند و به یاری مردم و بیماران نیازمند شتافتند و همچنان این اقدام قابل تحسین تداوم دارد. وی از کادر درمان که مجاهدانه در خط مقدم دفاع از سلامت جامعه جانفشانی کردند، تقدیر کرد و افزود: در ورود بحران و پیک دوم و سوم کرونا فضای استرس از کادر پزشکی از بین رفت و دیگر نیازی به خدمات طلاب جهادی در مراکز درمانی ندارند لذا در این راستا مقرر شد برای انسجام طلاب برنامه ریزی دقیق و منسجم از قبیل اقدام‌ها و حرکت‌های جهادی در عرصه‌های مختلف انجام گیرد. وی به فعالیت طلاب بسیجی کردستان در 24 پایگاه اشاره کرد و گفت: تشکیل ستاد بحران شورای هماهنگی برای برون رفت از بحران در 12 استان در حال پیگیری است که این ستادها با مشارکت طلاب عملیاتی می‌شوند. مدیرکل خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان حوزه‌های علمی کشور، خاطرنشان کرد: هدف اصلی ستاد برگزاری طرح شهید سلیمانی، ایجاد آرامش اجتماعی در این شرایط بیماری کروناست و با جدیت برنامه‌های تدوین شده اجرایی می‌شود. انتهای پیام /