جمعه 10 فروردین 1403

اقتصادی وب‌گاه مشرق نیوز

اقتصادی وب‌گاه مشرق نیوز

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک گفت: سال 1398 وزارت جهاد کشاورزی سامانه بازارگاه را راه‌اندازی کرد که برای تولید گوشت سهمیه نهاده دامی با ارز 4200 تومانی در نظر گرفته نشد.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از تاسیسات نفتی و مخابراتی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال گفت: مصرف 152 میلیون لیتر بنزین در روز 29 اسفند، رکورد مصرف بنزین در کشور شکسته شد.

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: بر اساس آنچه که در برنامه هفتم دولت مکلف شده، برنامه داریم تا نرخ رشد تورم تا پایان این برنامه به کانال تک رقمی وارد شود.

مرکز آمار از کاهش نرخ تورم در سال 1402 خبر داد به طوری که شاخص تورم نقطه به نقطه و سالانه در اسفندماه با افت فاحش مواجه شد و تورم مواد غذایی هم در کمترین سطح 44 ماه گذشته ایستاد.

طبق تصمیم وزارت صمت برای سهمیه واردات حوزه‌های تولیدی و بازرگانی، سهمیه علی‌الحساب به میزان 30 درصد سهمیه اختصاص داده شده در سال 1402، برای فصل بهار 1403 اختصاص پیدا کرده است.

معاونت بهداشت وزارت بهداشت فهرست بازنگری شده کالاها و خدمات آسیب رسان به سلامت را برای سال 1403 ابلاغ کرد.

یک کارشناس اقتصادی گفت: برای تحقق به شعار سال باید جذب سرمایه‌های (داخلی و خارجی) در تولید جذب شود و تکنولوژی‌های جدید برای سرعت بخشی به این حوزه ورود پیدا کنند.

یک کارشناس اقتصادی گفت: برای مشارکت مردم در جهش تولید ابتدا باید موانع و مشکلات سد راه فضای کسب و کار رفع و سپس خود تحریمی‌های داخل از بین روند.

رئیس‌کل بانک مرکزی کاهش تورم و رشد نقدینگی و هدایت اعتبارات بانکی به سمت تولید را از سیاست‌های قطعی بانک مرکزی در سال 1403 اعلام کرد.

60 لیتر سهمیه بنزین فروردین‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت صفر بامداد چهارشنبه (یکم فروردین‌ماه) در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ شد.

نرخ بیکاری در سال 1402 به رقم 8.1 درصد رسید که کمترین رقم در سه دهه اخیر محسوب می‌شود.

یارانه نقدی سه دهک اول جامعه پیشتر واریز شده و یارانه نقدی سایر دهک‌ها در آخرین روز سال واریز شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از بارگذاری جدول جدید نرخ بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی خبر داد.

امروز آخرین روزی بود که ارز مسافرت هوایی 1000 یورویی به متقاضیان داده می‌شد و با پایان سال 1402 سقف فروش ارز مسافرتی از اول فروردین 1403 به روال قبل برمی‌گردد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی با تکذیب اخبار منتشر شده مبنی بر افزایش قیمت بنزین، تصریح کرد: هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد و مردم به شایعات توجه نکنند.

مشاهدات میدانی از بازار مرغ در آخرین روز 1402 نشان می دهد که مرغ در میادین به قیمت 76 هزار و 500 تومان به فروش می رسد.