شنبه 14 مهر 1403

مشمولان اعزام به سربازی غربالگری می‌شوند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مشمولان اعزام به سربازی غربالگری می‌شوند

زنجان - ایرنا - معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان زنجان، گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، مشمولان خدمت سربازی در روز اعزام از سوی معاونت وظیفه عمومی استان‌ها و مراکز آموزش نیروهای مسلح مورد غربالگری قرار خواهند گرفت.

سرهنگ حسین عباسی، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از اعزام مشمولان دارای برگ آماده به خدمت در آذر ماه امسال خبر داد و افزود: لازم است مشمولان اعزامی کلیه موارد اعلام شده را به جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری ویروس کرونا به دقت رعایت کنند.

وی اظهار داشت: مشمولان نسبت به همراه داشتن وسایل ضروری و شخصی، اعم از مسواک، خمیر دندان، قاشق و چنگال، لیوان فلزی، بشقاب فلزی، حوله، لباس گرم، کاغذ، خودکار، خشکبار، ماسک و مواد ضد عفونی کننده، کارت تلفن و کارت اعتباری، دقت لازم را داشته باشند.

عباسی بر لزوم رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل های بهداشتی از سوی عوامل اعزام و مشمولان اعزامی تاکید کرد و افزود: با توجه به شرایط پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا، طی دوره آموزش امکان مرخصی سربازان وجود ندارد.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: مشمولان باید اصل مدارک مورد نیاز اعم از برگ آماده به خدمت، برگ محل مراجعه، برگ واکسیناسیون، کارت ملی و شناسنامه و همچنین مدارک مربوط به شرایط خاص از جمله تاهل، گواهی فوت والدین، جانبازان بالای 10 درصد و خانواده درجه یک شهدا را نیز به همراه داشته باشند.

عباسی افزود: عدم حضور به موقع مشمولان در زمان مقرر و محل های تعیین شده به منظور اعزام به محل خدمت سربازی، غیبت محسوب شده و با این افراد برابر ماده 10 و 58 قانون خدمت وظیفه عمومی، رفتار خواهد شد.

وی با بیان اینکه مشمولان در تاریخ اعلام شده از مقابل وظیفه عمومی به مراکز آموزشی پیش بینی شده اعزام خواهند شد از خانواده های آنان خواست به جهت پیشگیری از انتشار ویروس کرونا از تجمع در محل اعزام به جد خودداری کنند.

*س_برچسب‌ها_س*